سیدرضا اکرمی: در مناظره سوم اخلاق رعایت نشد/برخی فقط به فکر مچ گیری هستند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به این که در مناظره سوم اخلاق رعایت نشد، گفت: برخی به جای این که دست یکدیگر را بگیرند فقط به فکر مچ گیری هستند و این افت اخلاقی ما محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درخصوص مناظرات کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: نگاه ها و برداشت ها از مناظره به دلایل طولانی بودن زمان، تنوع سوالات و پاسخ ها متفاوت است.

وی افزود: اگر کسی درخصوص ظرفیت های کشور بداند، از نظر طبیعی و بالقوه بسیار ارزشمند است اما وقتی بخواهد این بهره برداری را به عمل برساند، هزار و یک شرط دارد و یک شرط آن حضور مردم در صحنه است؛ نباید فقط به شعار بسنده شود اینگونه نیست که بگوییم ما میخواهیم یا می توانیم؛ میان میخواهیم و می توانیم فاصله بسیار زیاد است.

اکرمی با اشاره به این که رئیس قوه مجریه رئیس یک قوه است، اظهار کرد: کشور ما قوه قضاییه، قوه مقننه، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و دولتی دارد، اگر ما فقط یک نیرو را فعال بدانیم و دیگر قوا و نیروها را نادیده بگیریم قطعا کارآمدی را نشان نمی دهد و نشان از نگاه تبعیضی دارد که با توجه به این موضوع فکر می کنیم که رئیس جمهور همه کاره این کشور است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما با پخش گزارشی با مضمون "چه توقعی از رئیس جمهور دارید" به گونه ای زمینه سازی می کند که تنها در کشور رئیس جمهور باید پاسخگو باشد، کار را نمی توان فقط گردن دولت انداخت و گفت قوه مجریه باید انجام وظیفه کند یا ضعف مدیریت و تدبیر دارد.

اکرمی با اشاره به این که در مناظره سوم اخلاق رعایت نشد، گفت: این درست نیست که در زندگی افراد جست و جو و نقصی را پیدا کرد و هرگز به خدمات آنها توجه نکرد، برخی به جای این که دست یکدیگر را بگیرند فقط به فکر مچ گیری هستند و این افت اخلاقی ما محسوب می شود که بسیار کار نامناسبی است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص تاثیرگذاری مناظرات در مشارکت مردم در انتخابات،گفت: آگاه سازی اثر دارد، هر فردی که دانا است بیشتر احتیاط می کند.

وی با بیان این که مناظرات آگاهی مردم را بالا می برد، تصریح کرد: متاسفانه در مناظرات با بی اخلاقی هایی روبرو شدیم که تاثیرات منفی بیشتر بر روی مردم دارد زیرا خود اشخاص در مناظره با یکدیگر دعوا می کنند یا به یکدیگر دروغ می گویند.

اکرمی در پایان گفت: روسای داوطلب یا افراد داوطلب که خواستار پذیرش مسوولیت هستند باید در آن شخص شرط اتحاد، ارتباط، اعتماد، تفاهم و تعامل است، اما هنگامی که کاندیداها اینگونه یکدیگر را تخریب می کنند و به دنبال نقطه ضعف یکدیگر هستند بر روی مردم اثر منفی بیشتری می گذارد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 767167

وب گردی

وب گردی