نقش تأثیرگذار معاونت اجتماعی ناجا در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به نقش ناجا در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: معاونت اجتماعی ناجا در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در بیستمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا گفت: دعا، درخواست از خداوند و ایجاد ارتباط با اوست. در دعا، انسان ضمن راز و نیاز با خالق هستی از او درخواست مساعدت برای کسب فیض و سعادتمندی می‌کند. از این رو برای رسیدن به کمالات ایمانی باید دعا کرد.

وی مهاجرت، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه برشمرد و بر رفع محرومیت در جامعه و رسیدگی به مستضعفان تأکید کرد.

خاموشی ادامه داد: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی افراد به دلیل موضوعاتی نظیر چک و یا دیه به زندان می‌افتند، لذا در راستای حل این گونه مشکلات باید تدابیری از مراجع مسئول اتخاذ شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مشکلات اساسی جامعه امروز، مهاجرت از روستا به شهر و شهرنشینی را یکی از این معضلات بزرگ برشمرد و افزود: فرد روستایی باید از زندگی خود در روستا راضی باشد که این ملزم به وجود امکانات مناسب در روستاهاست. مهاجرت آسیب‌های زیادی برای کشور به همراه دارد، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با مسئولان نظام، خواستار رسیدگی و حل این موضوع شدند.

وی افزود: باید به استقبال مسائل و معضلات اجتماعی رفته و آن را مرتفع کنیم، نه اینکه صورت مسئله آن را پاک کنیم.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با دارا بودن تشکل‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی ارتباط گسترده‌ای با مردم دارد بر شکل گیری شورای فرهنگی در روستاها و محلات تأکید کرد و خاطرنشان کرد: اعضای این شورا باید اهتمام ویژه‌ای در امر رسیدگی به معضلات حوزه مربوط به خود داشته باشند.

وی به نقش ناجا در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: معاونت اجتماعی ناجا در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به همکاری ناجا با تشکل‌های اجتماعی بر انعقاد تفاهم نامه با معاونت اجتماعی در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767185

وب گردی

وب گردی