رنگرز : قهرمانی آسیا به خاطر مسیر حرکت صحیح کشتی فرنگی است

قهرمان سابق کشتی فرنگی گفت: کسب قهرمانی با 7 مدال در آسیا به خاطر مسیر حرکت صحیح کشتی فرنگی است.

حسن رنگرز با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص مسابقات قهرمان آسیای هند گفت: با وجود آنکه کشتی فرنگی کشورمان فراتر از آسیا است ، اما کسب 7 مدال در مسابقات قهرمانی آسیا کار ساده ای نیست اما خوشبختانه قطار کشتی فرنگی در مسیر صحیحی قرار گرفته و می توان به موفقیت های جهانی در آینده امیدوار باشیم.

وی افزود: کشتی فرنگی در شرایط خاص به سر می برد و کشتی گیرانی که چندین سال به طور مستمر در اردوها حضور داشتند، کنار گذاشته شدند و در تیم ملی پوست اندازی شده که این موضوع باعث قهرمان نشدن تیم ملی در جام جهانی کرمانشاه شد ولی نتیجه این پوست اندازی در مسابقات قهرمانی آسیا گرفته شد و عملا کادر فنی کنونی کشتی فرنگی نشان دادند توانایی زیادی جهت کسب افتخارات مجدد در سطح جهانی دارند.

رنگرز با اشاره به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: در این رقابت ها مهم ترین رقیبمان ، تیم ملی آذربایجان است که ظاهرا با تمام کشتی گیران در این تورنمنت شرکت می کند و با توجه به میزبانی باکو می تواند مسابقات رو در روی فرنگی کاران ما با آن ها عیار واقعی کشتی فرنگی را در این مقطع زمانی مشخص کند تا بتوانیم با شناخت نقاط ضعف حضور مقتدری در رقابت های جهانی 2017 پاریس داشته باشیم.

وی در مورد پشتوانه سازی تیم قهرمان آسیا نیز بیان کرد: متاسفانه تیم حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا ، با وجود آنکه تغییر نفرات زیادی داشت ، ولی تیم جوانی به خاطر حضور کشتی گیران باتجربه از جمله سامان عبدولی ،حسین نوری، افشین بیابانگرد نداشتیم و نمی توانیم براساس این نفرات منتظر خلق حماسه ای مثل المپیک لندن در المپیک 2020 توکیو باشیم.

رنگرز در مورد حضورش در دو عرصه مدیریتی و مربیگری کشتی نیز گفت: حضور در مدیریت و کادرفنی کشتی کاملا باهم همپوشانی دارد و من هر زمان بنا به احتیاج ورزش کشور در عرصه مدیریت یا کادرفنی کشتی حضور خواهم یافت. اگر دقت کنیم رسول خادم به صورت همزمان در مدیریت کلان و هم در راس کادر فنی کشتی آزاد موفق بود.

در مسابقات قهرمانی آسیایی هند تیم ایران در اوزان 80،85 98 و 130 کیلوگرم توسط حسین نوری، رامین طاهری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده به مدال طلا دست یافت ، دروزن 71کیلوگرم توسط افشین بیابانگرد و در اوزان 59، 66 کیلوگرم توسط سامان عبد ولی و علی ارسلان صاحب مدال برنز شد.

گفت و گو از پیمان تبریزی انتشار: آرش محمدی

کد خبر: 767203

وب گردی

وب گردی