شهبازی به فینال رسید؛ اطری، نصیری و تیموری در رده‌بندی/ یک طلا و ۳ برنز در انتظار ایران

نمایندگان کشورمان در ۴ وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا شانس کسب یک مدال طلا و ۳ برنز را خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه مسابقات چهار وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح امروز (شنبه) در دهلی‌نو آغاز شده است، حسین شهبازی در وزن 97 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفان جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد.

رضا اطری، میثم نصیری و بهمن تیموری نیز در اوزان 57، 65 و 74 کیلوگرم برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به میدان خواهند رفت.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه 8 بر 6 محمودجان شاوتاکوف، نایب قهرمان جوانان جهان از ازبکستان را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 5 بر 2 مغلوب یوکی تاکاهاشی از ژاپن شد که با توجه به فینالیست شدن حریفش به گروه شانس مجدد رفت.

اطری در این مرحله با ضربه فنی پی‌نای نوی‌سان از تایلند را شکست داد تا در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف سونگ‌وون کیم از کره‌جنوبی برود. در این وزن 15 کشتی‌گیر حضور دارند.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در دور اول با نتیجه 8 بر 5 از سد میرژان آشیروف از قزاقستان گذشت، اما در دور بعد با نتیجه 7 بر 5 مغلوب باجرانگ، نایب قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی در وزن 61 کیلوگرم از هند شد.

باتوجه به حضور باجرانگ در فینال، نصیری به شانس مجدد رفت که در این مرحله با نتیجه 8 بر 3 سراج‌الدین‌ حسنوف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی برای کسب مدال برنز به مصاف کیم از کره‌شمالی خواهد رفت. در این وزن 12 کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند.

در وزن 74 کیلوگرم بهمن تیموری در دور اول در حالی با نتیجه 5 بر 5 مغلوب مسلم إولائف از قرقیزستان شد که در ثانیه‌های پایانی در حالی‌که داوران 2 امتیاز به او داده بودند و نتیجه 7 بر 5 شد، اما با اعتراض مربیان قرقیز این امتیاز پس گرفته شد تا تیموری بازنده شود.

باتوجه به حضور اولائف در دیدار نهایی این وزن تیموری به گروه شانس مجدد رفت. وی در این مرحله بیونگ مین کانگ از کره‌جنوبی را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد تا در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با تسوبای آسای از ژاپن مبارزه کند. در این وزن 14 کشتی‌گیر حضور دارند.

در وزن 97 کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مینوون سئو از کره جنوبی را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر 2 مقابل نااویا آکاگوما از ژاپن که رستم اسکندری، دارنده مدال‌های نقره و برنز آسیا از تاجیکستان را شکست داده بود، به پیروزی رسید.

شهبازی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف ماگومد ابراگیموف، نفر سوم المپیک 2016 ریو از ازبکستان می‌رود. در این وزن 12 کشتی‌گیر حضور دارند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 767209

وب گردی

وب گردی