جهانگیری: وقتی پشت تریبون دروغ می گویند شهروندان وحشت می کنند که اینها با ما چه می خواهند بکنند

جهانگیری گفت : وقتی نمی توانید امنیت مقامات اول کشورتان را حفظ کنید و کسی حاضر است پشت تریبون هر دروغی به هر مقامی نسبت دهد و دروغ جعل کند و نسبت دهد ، شهروندان وحشت می کنند که اینها با ما چه می خواهند بکنند.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری در پایان ضبط برنامه در رادیو جوان در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات در همه دنیا سازوکار دارد و در مقاطعی ممکن است ائتلاف هایی شکل گیرد و افرادی که به هم نزدیکتر هستند در روزهای نزدیک به انتخابات با هم گفتگو می کنند.

جهانگیری درباره باقی ماندن در عرصه انتخابات گفت : این موضوع تکراری شده است و نمی خواهم بگویم ، اما به هر حال انتخابات سازوکار خودش را دارد و هیچ وقت در انتخابات به این شکل نیست که انسان یک راهی را انتخاب بکند و تا انتها همان راه را ادامه دهد تا هر اتفاقی بیفتد.

این نامزد انتخابات تاکید کرد : تلاش می کنم در حد بضاعتم این کار را انجام دهم ، چرا که باید در اداره امور کشور هم بیشتر وقت بگذارم ، کمتر فرصت می کنم که سفر کنم یااز جلسات دیگری استفاده کنم ، از همین فرصت صدا و سیما سعی کردم استفاده کنم.

وی با بیان اینکه برنامه من استمرار گفتگو با طبقات مختلف مردم است خاطرنشان کرد : تلاش می کنیم برنامه هایی را که برای چهار سال آینده تدوین کردیم در اختیار آنها قرار دهیم ، به ویژه که مردم اکنون در آزمون سرنوشت ساز و تعیین کننده ای هستند و می خواهند برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

وی گفت : این طور نیست که تصمیمات رئیس جمهور تنها برای چهار سال اثرگذار باشد ، ما هنوز تحت تاثیر تصمیماتی هستیم که در رژیم گذشته انجام گرفته است.

جهانگیری تصیریح کرد : تصمیم یک مسئول ممکن است تا دهها سال اثر گذار باشد ، لذا مردم باید دقت کنند انتخاب مناسبی انجام دهند و برای انجام این کار ما وظیفه داریم اطلاع رسانی ،شفاف سازی و رفع ابهام کنیم.

وی درباره برنامه هایش برای جوانان گفت : امروز بیشتر بحث های اصلی اقتصادی و چند موضوع اجتماعی مطرح شد ، دوستان رادیو جوان بر مبنای خواست شنوندگان خود مسائلی را مطرح می کردند که تمرکز اصلی آن روی اشتغال ، ازدواج و استفاده از فرصت جوانان برای توسعه کشور بود.

این نامزد انتخابات افزود : در این زمینه ها ، برنامه های روشنی دارم و نظرم را به صورت روشن به مردم گفته ام و اکنون هم می گویم که اقتصاد ایران قادر هست یک میلیون شغل ایجاد کند ، ولی الزاماتی دارد.

وی گفت : باید همه به الزامات ایجاد یک میلیون شغل ، تن بدهند ، اقتصادی که می خواهد یک میلیون شغل ایجاد کند ، باید با دنیا رابطه خیلی خوبی داشته باشد و باید بتواند از دنیا منابع جذب کند.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : اقتصاد باید بتواند کالاهایی را که تولید می کند به بازارهای بین المللی صادر کند و باید امنیت سرمایه گذار در حد اعلا باشد.

جهانگیری گفت : وقتی نمی توانید امنیت مقامات اول کشورتان را حفظ کنید و کسی حاضر است پشت تریبون هر دروغی به هر مقامی نسبت دهد و دروغ جعل کند و نسبت دهد ، شهروندان وحشت می کنند که اینها با ما چه می خواهند بکنند.

وی افزود : ما باید امنیت سرمایه گذاران و امنیت مردم را حفظ کنیم ، مردم باید احساس کنند که در جمهوری اسلامی حقوق آنها به طور کامل رعایت می شود.

این نامزد انتخابات تاکید کرد : رئیس جمهور سوگند یاد می کند که مدافع حقوق احاد ملت باشد ، رئیس جمهور ممکن است به اطلاعات شخصی همه مردم دسترسی داشته باشد ، اما حق ندارد از اطلاعات شخصی افراد علیه آنها استفاده کند.

جهانگیری گفت : به هر حال من فکر می کنم امنیت سرمایه گذاری باید حفظ و بخش خصوصی باید میدان دار شود و برنامه مختلفی بخصوص در گردشگری به عنوان کانون اشتغال باید اجرا شود.

وی افزود : باید گردشگران با خیال راحت به ایران بیایند و باید از خودمان یک چهره منطقی به دنیا معرفی بکنیم و با این الزامات به نظرم ، اقتصاد ایران قادر است که شغل ایجاد کند و چاره ای جز این را هم ندارد.

این نامزد انتخابات تاکید کرد : باید این الزمات پذیرفته شود تا بتوان با این حجم بیکار که امروز به یک ابرچالش تبدیل شده ، است ، مقابله کرد.

جهانگیری گفت : برنامه خوبی برای اشتغال روستایی تهیه شده است و امیدوارم مجلس اولین یک و نیم میلیادری که ما برای اشتغال روستایی ها خواستیم ماه آینده تصویب کند و در اختیار ما قراردهد.

وی افزود : برای اشتغال مناطق مرزی کشور ، برای شرکت های دانش بنیان و تحصیلکردها و استفاده از فضای مجازی و همچنین شرکت های خدماتی برنامه بسیار مناسبی تهیه شده است.

این نامزد انتخابات گفت : هم اکنون در شرکت های دانش بنیان بیش از یکصد هزار اشتغال داریم که اگر بتوانیم در یک دوره کوتاه مدت به دویست تا سیصد هزار شغل برسانیم ، کار بزرگی است.

جهانگیری درباره ازدواج جوانان نیز افزود : وام ده میلیون تومانی به بیش از یک میلیون مزدوج پرداخت کرده ایم و امسال نیز پیش بینی کرده ایم به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر پرداخت کنیم.

وی گفت : وام مسکن برای خانه اولی ها پیش بینی کرده ایم که صندوق سپرده گذاری برای کسانی اولین بار صاحب خانه می شوند با سپرده گذاری چهل میلیون تومان تا یکصد و شصت میلیون تومان پرداخت می کند.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : این وام ها با سود کمتر از ده درصد برای دوره طولانی 25 ساله است که حتما اقساط آن باید از اجاره ای که افراد می خواهند بپردازند ، کمتر باشد تا با این روش بتوانند صاحب خانه شوند، شغل پیدا کنند و هم ازدواج کنند.

جهانگیری درباره جایگاه جوانان در دولت خود نیز گفت : به هر حال کشور ایران کشور جوانی است ، از ویژگی های جوان خلاقیت و نوآوری است ، ممکن است مدیران قدیمی تجارب بیشتری داشته باشند ، اما قدرت انعطاف این نوع مدیران مانند جوانان نیست.

وی افزود : حتما جوانان در مدیریت آینده ایران نقش بیشتری خواهند داشت و در دولت آینده سهم بیشتری دارند و تلاش خواهیم کرد زنان و جوانان در دولت آینده سهم شان خیلی بیشتر شود.

جهانگیری درباره ارزیابی خودش از مناظره روز جمعه گفت : خیلی دیشب به خودم فشار آوردم که از خط قرمز اخلاق وادب خارج نشوم ، در این مواقع اگر انسان بتواند از محدوده ای که برای خودش ترسیم کرده است خارج نشود ، خیلی مهم است.

وی افزود : تلاش کردم اینطور عمل کنم برغم آنکه خیلی روی اعصابم راه رفتند تا من را عصبانی بکنند ، امیدوارم هستم که توانسته باشم برخی از مسائل را به مردم گفته باشم در گفتگوی ویژه زنده دوشنبه شب شبکه دوم ، بیشتر تلاش می کنم برنامه های خودم را بیان کنم و اگر لازم باشد درباره مسائل دیگر با مردم صحبت کنم.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 767269

وب گردی

وب گردی