پیرایش میدان تاریخی وحدت اسلامی در محدوده حصار ناصری

شهردار منطقه 11 از باز پیرایی  یک و نیم کیلومتر از خیابان  و میدان وحدت اسلامی در محدوده بافت تاریخی حصار ناصری با رویکرد حفظ و باز آفرینی فضاهای تاریخی از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با بیان این که خیابان وحدت اسلامی از پل ابو سعید تا چهار راه مولوی در طرح باز آفرینی حصار ناصری قرار دارد؛ گفت: این پروژه به طول تقریبی یک و نیم کیلومتر از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران در دست اجراست که 300 پلاک در حوزه اقدام را شامل می شود.

آبادیان افزود: در حال حاضر باز طراحی 50 پلاک انجام و طرح فاز 2 آن نیز طراحی شده است که از بهمن ماه سال گذشته اقدامات اجرایی آن شروع و تا دو ماه آینده کل مجموعه باز پیرایی خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 11 ؛ بناهای موجود در میدان و خیابان وحدت اسلامی مربوط به اواخر دوران قاجار و اوایل دوره پهلوی اول است که باز آفرینی این مجموعه تاریخی تمامی جزئیات و ویترین مغازه ها، تابلوها و هر گونه الحاقات و زوائد بصری را در برمی گیرد.

آبادیان با اشاره به اهمیت مقوله ترافیک و آرام سازی میدان از جابه جایی پل عابر پیاده میدان وحدت اسلامی در آینده نزدیک و کف سازی میدان در فاز بعدی خبر داد و خاطر نشان کرد: پروژه های محرک توسعه برای این میدان در نظر گرفته شده و کاربری های نا سازگار از جمله تعمیرگاه ، جوشکاری و ... از این مکان انتقال می یابند و فعالیت های در خور و شایسته یک میدان تاریخی باز تعریف می شوند.

وی همچنین ساماندهی فضای میدان برای استفاده بهینه عموم مردم ،کسبه و ساکنین را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و یاد آور شد: کمک به ارزش افزوده کیفیت فضایی ، کمک به ارتقای کیفی بازارچه طرخانی و محله سنگلج در منطقه 12 و ارتقای کیفیت شهری نیز پس از باز آفرینی خیابان وحدت اسلامی حاصل خواهد شد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 767280

وب گردی

وب گردی