نوربخش : وجود دو تیم همسطح ملی نشان دهنده پشتوانه سازی کشتی فرنگی است

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نتایج مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین حضور یک تیم با نفرات متفاوت جهت حضور در بازی های همبستگی کشور های اسلامی نشاندهنده پشتوانه سازی کشتی فرنگی است.

ناصر نوربخش در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: خوشبختانه در مسابقات قهرمان آسیا تیم ملی با حضور نفرات جدید توانست با هفت مدال مقتدرانه قهرمان آسیا شود و با وجود آنکه سطح کشتی فرنگی مان فراتر از آسیا بوده، ولی به دست آوردن این تعداد مدال در آسیا با حضور کشتی گیران ازجمله کشورهای ژاپن ، کره و حتی عراق و اردن آسان نیست.

وی افزود: خوشبختانه شرایط کشتی فزنگی به شکلی شده که بتوانیم جهت حضور در دو رویداد مهم که زمان برگزاریشان به هم نزدیک بوده از دو تیم مختلف نسبتاً هم سطح استفاده کنیم به طوری که با نفرات غیر از کشتی گیران مسابقات قهرمانی آسیا می توانیم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کنیم.

نوربخش در مورد کیفیت کشتی فرنگی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور قطع جمهوری آذربایجان با تمام قدرتش به خاطر میزبانی حاضر خواهد شد و اگر ازبکستان و قزاقستان با تمام قدرت حاضر شوند و تک ستاره های اردن و عراق رقبای سختی در این مسابقات هستند و محک خوبی برای کشتی گیران کشورمان خواهد بود.

وی در مورد آینده کشتی فرنگی کشورمان تا المپیک 2020 افزود: خوشبختانه پس از المپیک ریو تغییر نسلی خوبی در کشتی فرنگی صورت گرفته و در هر وزن پنج ، شش کشتی گیر با قابلیت پوشیدن دو بنده تیم ملی داریم ، ولی باید در مدت باقی مانده تا المپیک 2020 با اعزام کشتی گیران به تورنمنت های مختلف و ازریابی عملکردشان بهترین گزینه برای هر وزن انتخاب شود.

مسابقات کشتی فرنگی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 27 و 28 اردیبهشت در باکو برگزار حواهد شد و همچنین در مسابقات قهرمانی آسیایی هند تیم ایران در اوزان 80،85 98 و 130 کیلوگرم توسط حسین نوری، رامین طاهری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده به مدال طلا دست یافت ، دروزن 71کیلوگرم توسط افشین بیابانگرد و در اوزان 59، 66 کیلوگرم توسط سامان عبد ولی و علی ارسلان صاحب مدال برنز شد.

کد خبر: 767303

وب گردی

وب گردی