منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا فرستاده ویژه خود را به خاورمیانه در روزهای آتی می‌فرستد تا نخست وزیر اسرائیل را برای شرکت در نشست سران سه جانبه با مشارکت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهوری آمریکا قانع کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع با بیان این مطلب، خاطرنشان کردند که احتمال می‌رود در جریان سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه این دیدار سه جانبه برگزار شود.

منابع تصریح کردند که جیسون گرینبلات به مقر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مقر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله خواهد رفت اما تلاش‌های اساسی وی صرف نتانیاهو خواهد شد؛ نتانیاهو که گویی باور نمی‌کند ترامپ قویاً خواهان پیشبرد پرونده مذاکرات با فلسطینی‌ها است.

ناظران خاطرنشان کرده‌اند که نتانیاهو همچنان نسبت به این دیدار تردید دارد و مشکل وی با برگزاری خود دیدار نیست بلکه در محتوای این دیدار است و اینکه بداند ترامپ تا چه اندازه خواهان تحقق نتایج فوری است.

از سوی دیگر، یک منبع اسرائیلی آگاه اعلام کرد که دیوید فریدمن، سفیر جدید آمریکا در اسرائیل در دیدارهای خود با مقامات اسرائیلی اعلام کرد که ترامپ در تصمیمش برای پیشبرد روند صلح بسیار جدی است و وی از نتانیاهو می‌خواهد تا با او همکاری کند و بر سر تلاش‌هایش سنگ اندازی نکند و ترامپ با خود فرصت بزرگی را برای اسرائیل می‌آورد و وی خواهان کمک به اسرائیل با تمامی توانش است اما منتظر است که اسرائیل نیز به وی برای دستیابی به توافق صلح با فلسطینی‌ها کمک کند.

300/302

کد خبر: 767306

وب گردی

وب گردی