قائم مقام نمایشگاه کتاب : یک نامزد از شش نامزد ریاست جمهوری به نمایشگاه کتاب برای بازدید آمد

امیر مسعود شهرام نیا، گفت: اینکه یک نامزد از شش نامزد ریاست جمهوری به نمایشگاه کتاب برای بازدید آمد، نمی تواند نشانگر جذاب نبودن نمایشگاه کتاب باشد.

به گزارش ایسکانیوز، قائم مقام سی امین نمایشگاه کتاب تهران با توجه به عدم وجود کاندیداهای ریاست جمهوری در سی امین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: وزارت ارشاد علاقه به آغشته کردن فضای فرهنگی به دعواهای سیاسی ندارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا تنها یکی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از نمایشگاه بازدید کرد اظهار داشت: نگرانی ما قبل از نمایشگاه این بود که اینجا به محل دعواهای حزبی و جناحی و سوء استفاده از فضای نمایشگاه برای تبلیغ نامزدهای ریاست جمهوری باشد به همین دلیل کمیته ای در این راستا تشکیل دادیم.
وی افزود: ما به ستادهای شش نامزد به صورت کتبی اعلام کردیم که امکان بازدید آنها به صورت عادی وجود دارد اما امکان برگزاری نشست خبری در نمایشگاه کتاب نخواهند داشت ولی در عین حال می توانند با خبرنگاران گفتگو کنند.
شهرام نیا اضافه کرد: ما به ستادهای نامزدها اعلام کردیم که اگر می خواهند از نمایشگاه بازدید کنند باید از قبل اطلاع دهند اما اینکه چرا از مجموع شش نامزد تنها یکی از آنها از نمایشگاه بازدید کرد نمی تواند نشانگر جذاب نبودن نمایشگاه کتاب باشد و خوشحالیم که نمایشگاه توانست نشان دهد که یک پدیده فرهنگی است.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تاکید کرد: ما هم به نوبه خودمان در نماشگاه کتاب مردم را برای حضور گسترده تر انتخابات ترغیب و تشویق می کنیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه سی ام دستاورد خوبی در حوزه بین الملل به دست آورد ادامه داد: کشورهای مختلف که به صورت کشور مهمان ویژه و شهر مهمان در نمایشگاه حضور پیدا کردند و در واقع هیات های خارجی بسیاری از کشورهای مختلف که می توان به بخش بین الملل نمره قابل قبولی داد.
شهرام نیا در زمینه سپردن امور کار قابل قبول نسبت به قبل انجام شد و این تصمیم شجاعانه در ادامه مسیر هم کمک کننده خواهد بود.
وی گفت: در زمینه امکانات و تسهیلات رفاهی اعم از دسترسی مردم به نمایشگاه، حمل و نقل عمومی و امکانات رفاهی داخلی نیز بخشی از مشکلات برطرف شد البته اشکالاتی همچون گرمی برخی سالن ها و آب دادن برخی سازه ها وجود داشت.
رئیس نمایشگاه های فرهنگی کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد نسبت بازدید کننده به سال گذشته افزایش نسبی 15 درصدی داشته و در مورد ارقام فروش برخی ناشران نیز به طور میانگین نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و می توان به رشد 12 درصدی فروش نسبت به گذشته اشاره کرد.
شهرام نیا گفت: نمایشگاه سی ام، نمایشگاه موفقی و گامی برای دور جدید بعد از سی سالگی نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
وی درباره حضور ایران به صورت مهمان ویژه در نمایشگاه وین اظهار کرد: رئیس نمایشگاه کتاب وین به صورت شفاهی این پیشنهاد را مطرح کرد و اعلام کرد که قرار است بخش مهمان ویژه نمایشگاه به ایران اختصاص پیدا کند و علاقمند به حضور ایران در نمایشگاه کتاب وین بود.
شهرام نیا گفت: پس از طرح کتبی این پیشنهاد موضوع بررسی خواهد شد. اتریش پی سالهای اخیر برای ما دو اولویت داشته و ما در نمایشگاه کتاب وین سه سال متوالی شرکت کردیم امیدواریم فضای مناسبی برای همکاری دو سویه وجود داشته باشد. این علاقه و همکاری دو طرفه است و موضوع میهمان ویژه نیز به گسترش آن کمک خواهد کرد.
قائم مقام نمایشگاه کتاب درباره کل خسارت های وارد شده نیز گفت: عدد اولیه رقم 200 میلیون تومانه بود که تاکنون سازمان زیباسازی شهرداری تهران 150 میلیون تومان به حساب ناشران واریز کرده است.
وی با بیان اینکه نقایص ساختمان سازی برطرف شده گفت: ساختمان هایی که سال گذشته نشتی آب داشت امسال نیز با همین مشکل مواجه بود که مربوط به مدیریت شهر آفتاب است و میشد بهتر عمل کند وی همچنین توضیح داد، حضور پررنگ ایران در نمایشگاه خارجی گام اولی تا اتفاقات خوب بعدی در صنعت نشر بیافتد و این اقدامات و تعاملات دو سویه برای ناشران ما سودآور است.
خبرنگار: بخشی پور/ انتشار: رضایی
501501

کد خبر: 767311

وب گردی

وب گردی