لیست ائتلاف مجمع متخصصین ایران اسلامی برای شورای شهر رونمایی شد

لیست ائتلاف مجمع متخصصین ایران اسلامی در محل دفتر این ائتلاف در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، نخستین نشست‌خبری ائتلاف مجمع متخصصین ایران اسلامی صبح امروز شنبه 23 اردیبهشت در دفتر این ائتلاف در تهران برگزار شد.

در این نشست لیست 21 نفره این مجمع برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رونمایی شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد شاهی عربلو سرلیست این مجمع برای انتخابات شوراها گفت: مسائل امروز کشور اقتصادی است و باید از طریق حل مشکلات پایتخت و کلانشهرها اقتصاد کشور را نجات داد.

شاهی عربلو تصریح کرد: هر کشوری اگر بخواهد فرهنگ و دین قوی داشته باشد، باید اقتصاد خود را قوی کند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها نباید جای سیاسی‌کاری باشد، اضافه کرد: در لیستی که تهیه شده براساس تحقیقات انجام شده 40 مورد از مباحث اقتصادی پایتخت و کشور احصاء شده و برای آنها برنامه داریم.

شاهی‌عربلو در همین راستا ادامه داد: اقتصاد کشور بدون اقتصاد پایتخت مشکلاتش حل نمی‌شود و باید در همین راستا از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال موجب از بین بردن بیکاری می‌شود، گفت: باید سیستم پولی و بانکی کشور اصلاح شود و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد.

شاهی‌عربلو گفت: باید در احیاء بافت فرسوده و حمل و نقل شهری برنامه‌های مدونی تهیه شود که با توجه به اینکه افراد متخصصی در این لیست گنجانده شده به دنبال این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه لیست مجمع متخصصین ایران اسلامی در انتخابات شوراها، لیست امید مردم تهران نام‌گذاری شده، ادامه داد: این لیست براساس نیازهای شورای شهر تهران تهیه شده است.

شاهی عربلو با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی در جهت ایجاد زیرگذرها و روگذرهای مکانیزه در تهران طراحی کرده‌ایم، اظهار داشت: با اجرای طرح‌های تدوین شده 20 درصد از ترافیک تهران کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: فارغ از جناح‌‌بندی‌های سیاسی باید به فکر ارتقا وضعیت شهر باشیم که در همین راستا لیست امید مردم را تهیه کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، علیرضا فرهمندی یکی از اعضای این لیست با بیان اینکه بنده در این لیست به دنبال حل مشکلات محیط زیستی هستم، گفت: باید آموزش‌های لازم در جهت حل پسماندهای فاضلاب تهران اندیشیده شود تا مشکل یک سوم از بیماری سرطان‌ که در تهران برای مردم حادث می‌شود، برطرف شود.

زهره آشتیانی دیگر عضو این لیست با بیان اینکه باید اندیشه جدیدی در حوزه شورای شهر ایجاد شود، گفت: باید نگاه به شورای شهر تخصصی شود و توسعه شهری باید متناسب با وضعیت شهر باشد.

وی افزود: باید در حوزه شهری اولویت‌بندی‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم.

علی علی‌نسب ملکی یکی دیگر از اعضای این لیست با اشاره به برنامه‌های فرهنگی خود، گفت: باید ازدواج آسان را در تهران ترویج دهیم و به دنبال ایجاد مدرسه مطلوب در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: باید معضل ترافیک در شهر تهران را به گونه‌ای حل کنیم که مشکلات افرادی که خانه‌های‌شان در این محدوده است، برطرف شود.

نجیمه دهقان یکی دیگر از اعضای این لیست در این نشست، گفت: باید به قوانینی که درباره شورای شهر وجود دارد، عمل شود که سراهای محله می‌توانند در همین زمینه کمک زیادی کنند.

عباس کریمی دیگر عضو این لیست با اشاره به مسائل حقوقی در شهر تهران، گفت: وجود نابسامانی‌ها و فسادهای اقتصادی ضرورت بحث حقوقی در شورای شهر را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان مدت مشکلات شهر تهران را حل کنیم، تصریح کرد: باید فکری درباره بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران اندیشیده شود.

کریمی با تاکید بر اینکه باید شورای عالی استان‌ها را فعال کنیم تا از این طریق بتوانیم طرح‌های قانونی معطل مانده را اجرایی کنیم، گفت: از طریق این قانون معطل مانده باید مدیریت شهرسازی، شهری خدمات شهری را ساماندهی کنیم.

لیست 21 نفره این مجمع به شرح زیر است: حجت‌الاسلام محمد شاهی‌عربلو، محسن هاشمی، مهدی چمران، علیرضا فرهمندی، احمد حکیمی‌پور، رضا پیوندی، اسماعیل دوستی، علی علی‌نسب، عباس کریمی، فاطمه دانشور، سلطانی‌فر، زهره آشتیانی، مهدی تندگویان، سرخو، حسام عقبایی، مجید قبادی‌فر، علی اردشیر، محمد رفیعی، نجمین دهقان، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصح، وحید شریعتمداری.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 767315

وب گردی

وب گردی