ابتکار: عدم مشارکت در انتخابات نشانه بی‌اهمیتی به سرنوشت خودمان است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه همه ایرانیان به حساسیت شرایط کشور اشراف دارند و می‌دانند که حضور در انتخابات چقدر تعیین کننده است، گفت: هر ایرانی که به خود، خانواده و ایران اهمیت می دهد در انتخابات شرکت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار، با تاکید بر ضرورت حضور ایرانیان در انتخابات، اظهار کرد: استفاده نکردن از حق رای یعنی اینکه برای خودمان ارزش قائل نیستیم. از سوی دیگر تحریم انتخابات و رای ندادن نشانه این است که ما ارزش و جایگاهی برای شخص خودمان قائل نیستیم ، خود را در شمار آدمیان نمی‌آوریم و عزت نفس لازم برای داشتن یک هویت مستقل را نداریم.

وی تاکید کرد: اگر خود را در شمار آدمی قرار می‌دهیم چطور می‌توانیم از حق رای خود بگذریم؟ کسی که از حق رای خود می‌گذرد؛ در حال تحقیر خود است چون با این کار اعلام می‌کند که آینده من برایم مهم نیست و سرنوشت من هیچ اهمیتی ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این حس یاس و ناامیدی از جنس شیطان است و وجه مثبتی ندارد، گفت: فکر نمی‌کنم ایرانی که برای خود و خانواده‌اش، جامعه و کشورش ارزش قایل است، حاضر باشد از این فرصت بگذرد و در انتخابات شرکت نکند. همه ایرانیان به حساسیت شرایط اشراف دارند و می‌دانند که حضور در انتخابات چقدر تعیین کننده است.

ابتکاردر ادامه گفت: مردم تغییرات را با چشم دیده‌اند و می‌دانند که دولت‌های بی توجه، بی‌برنامه و بی‌کفایت چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده‌اند و یک دولت توانمند، با برنامه و کارشناس چقدر تغییرات ایجاد می‌کند و باعث افزایش امید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از دستاوردهای حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ گفت: اگر مردم در سال ۹۲ در انتخابات شرکت و رئیس جمهوری را انتخاب نکرده بودند که احیای دریاچه ارومیه را وعده داده بود، امروز این دریاچه دچار یک فاجعه تمام عیار شده بود که نه تنها استان آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بلکه ۱۴ استان کشور را درگیر غبار نمکی و نابودی منابع آب و کشاورزی می‌کرد و باید برای دریاچه عزاداری می‌کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه یک داستان است و امیدی که در اثر احیای این دریاچه در دل مردم ریشه دوانده داستان دیگری است، گفت: این امید، شادی مردم را به دنبال داشته است. امروز مردم این استان‌ها و همه کسانی که دوستدار دریاچه ارومیه هستند؛ احساس می‌کنند که می‌توان به آینده امیدوار بود.

ابتکار در پایان با بیان اینکه در شرایط حاضرعملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی در زمینه احیای دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار می‌گیرد،‌ اظهار کرد: اگرچه لطف خدا هم شامل حال ما شده و وضعیت دریاچه ارومیه بسیار متفاوت با سال‌های گذشته است ولی امروز تلاش می‌کنیم با احیای کامل دریاچه ارومیه،شادی‌مان را تکمیل کنیم. این موضوع تنها یک نمونه از نتایج شرکت مردم در انتخابات سال ۹۲ است. مانند این نمونه‌ها که نتیجه شرکت مردم در انتخابات سال ۹۲ است، بسیار یافت می‌شود بنابراین حضورمردم بسیار تعیین‌کننده است و آگاهانه در صحنه حاضر شوند و از حق رای خود استفاده کنند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767351

وب گردی

وب گردی