اعلام آمادگی کره شمالی برای مذاکره با آمریکا

کره شمالی به دنبال روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در کره جنوبی و در شرایطی که تنش ها در شبه جزیره کره به بالاترین سطح رسیده، از آمادگی برای گفت وگو با آمریکا خبر داده است.

به گزارش ایسکانیوز، این موضوع روز شنبه توسط یک مقام ارشد کره شمالی مطرح شد که در مذاکرات غیررسمی دیپلماتیک با آمریکا موسوم به «تراک ۲» در نروژ حضور داشت.
«چو سون خویی» مدیرکل اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره شمالی که از پکن پایتخت چین عازم کره شمالی بود، در سخنانی گفت که اگر شرایط و زمان مناسب باشد کشورش آماده مذاکره با آمریکا است.
وی در فرودگاه بین المللی پکن خاطر نشان کرد که ابتدا باید شرایط مهیا شود و در صورتی که همه چیز مناسب باشد، می توان وارد گفت و گو شد.
او این مطلب را پس از آن عنوان کرد که در هفته قبل مذاکراتی با «سوزان دیماگیو» رئیس هیاتی از کارشناسان آمریکا در اسلو نروژ انجام داد. او ریاست موسسه ای به نام «آمریکای جدید» را عهده دار است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز با انتشار این خبر گزارش کرده است که کره شمالی در بحبوحه تنش ها و در حالی که دولت تازه ای در کره روی کار آمده چنین موضوعی را عنوان کرده است.
پیشتر نیز کره شمالی در نامه ای به کنگره آمریکا خواستار آن شده بود که بسته جدید تحریم ها علیه این کشور ملغی شود و در شورای امنیت نیز به شدت به تحریم های آمریکا تاخته است.
دیپلمات کره شمالی در باره اینکه کشورش با دولت کره جنوبی نیز گفت وگو خواهد کرد یا خیر، گفت که پیونگ یانگ اکنون در حال سنجش شرایط و نظارت بر اوضاع است.
وزارت امور خارجه آمریکا اما در بیانیه ای آورده است که گفت و‌گوهای اسلو موسوم به «تراک ۲» هر از چند گاهی بین کره شمالی و آمریکا در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود اما موضوعی مرتبط با دولت آمریکا نیست و مستقل است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که خواستار بیشترین فشارها بر کره شمالی شده، ‌شخصا گفته است که در زمان مناسب حاضر است با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو کند.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 767361

وب گردی

وب گردی