ژاپن مردد میان دو سیستم دفاع هوایی

منابع دولتی و حزبی ژاپن می‌گویند این کشور سیستم دفاع موشکی آگیس (ایجس) را به سیستم دفاع هوایی تاد ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن در حالی که هر روز با تهدید رو به افزایش توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی مواجه است به دنبال استفاده از سیستم دفاع موشکی جدیدی است و به نظر می‌رسد که بین دو گزینه سامانه تاد یا آگیس یکی را انتخاب خواهد کرد.

اکنون براساس اخبار منتشر شده از منابع دولتی و حزبی ژاپن این چنین گفته می‌شود که توکیو سیستم آگیس را به دلیل پوشش منطقه‌ای گسترده‌تر ترجیح می‌دهد.

این مساله را می‌توان این چنین توضیح داد که پوشش منطقه‌ای گسترده‌تر به معنای استفاده کمتر از یگان‌ها برای حفاظت از ژاپن خواهد بود و همچنین برای این کشور ارزان‌تر در خواهد آمد.

هر واحد سیستم آگیس حدود 70 تا 80 میلیارد ین هزینه خواهد داشت در حالی که هر واحد سیستم تاد بیش از 100 میلیارد ین هزینه خواهد برد.

علاوه بر این استفاده از سیستم آگیس به توکیو کمک می‌کند تا حضور دائمی ناوهای ژاپنی مجهز به سیستم کوچکتر آگیس در آب‌های اطراف این کشور کاهش یابد.

دولت ژاپن قرار است تصمیم نهایی خود درباره این سیستم‌ها را طی ماه‌های آینده و پس از اعزام یک گروه تحقیقاتی به هاوایی اتخاذ و اعلام کند.

حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن در ماه مارس از نخست وزیر این کشور خواست تا ظرفیت لازم برای برخورد با پایگاه‌های دشمن و ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش دهد.

منبع: ایسنا

300/300

کد خبر: 767370

وب گردی

وب گردی