بسیج مردمی عراق جاده القیروان - سنجار را بست

بسیج مردمی امروز (شنبه) از بستن جاده اصلی میان القیروان و شهرستان سنجار در غرب شهر موصل و آزادسازی روستاهای جدید در این محور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، بسیج مردمی (حشد شعبی) عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما امروز توانستند پس از آزادسازی روستای "خنیسی" در غرب تلعفر، مسیر اصلی میان شهر القیروان و شهرستان سنجار را در محور غربی موصل ببندند.

بسیج مردمی در ادامه افزود: نیروهای ما به پیشروی خود ادامه می‌دهند و با آزادسازی سه روستا در اطراف القیروان، در فاصله سه کیلومتری از مرکز شهر القیروان هستند.

از سوی دیگر، جواد طلیباوی، از رهبران بسیج مردمی در مصاحبه با سومریه نیوز گفت، هماهنگی بالا و مشترکی میان محورهای درگیری بسیج مردمی وجود دارد که این امر در تسریع درگیری‌ها نقش دارد.

وی گفت: هر چقدر که نیروهای عراقی به مرزهای سوریه نزدیک می‌شوند، درگیری‌ها سخت‌تر و دشوارتر می‌شود به همین دلیل ما تجهیزات را برای درگیری‌های سخت و شدید آماده کرده‌ایم.

جواد طلیباوی با بیان اینکه "ما از مداخله‌های بین‌المللی در نبرد هراس داریم"، گفت: ما از دولت عراق می‌خواهیم تا با قاطعیت در مقابل مداخله‌های کشورهایی بایستد که هدف از آنها طولانی کردن زمان جنگ علیه داعش در عراق است.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع نظامی عراقی گزارش داد که نیروهای بسیج مردمی پنج روستای دیگر را در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه در غرب شهر موصل در شمال کشور تحت کنترل خود درآورده‌اند.

یک مقام نظامی در ارتش عراق تصریح کرد: گروه‌های بسیج مردمی با پشتیبانی ارتش عراق توانستند صبح امروز دو روستای تل البنات و الحائط را در شمال شهر القیروان و دو روستای "محمد زید" و "تل غزوه" را در جنوب القیروان و روستای "هزیل" واقع در شرق آن را آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای بسیج مرمی از روز گذشته تا به امروز توانسته‌اند ۱۲ روستا را آزاد کنند و در نزدیکی شهر القیروان قرار دارند که ظرف ساعات آتی به آن یورش می‌برند.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: این طرح برای تامین امنیت جاده موصل به سمت مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از هرگونه فعالیت افراد مسلح داعش در آن منطقه است.

از سوی دیگر، یک منبع عراقی خاطرنشان کرد که فرد موسوم به ابو البراء قحطانی، مسئول دفتر بیت المال داعش در شهرستان تلعفر با سه تن از معاونانش در این شهرستان به همراه میلیون‌ها دلار ناپدید شده‌اند که این پول‌ها حقوق اعضای داعش در نینوا بوده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که این مساله باعث دستپاچگی شدید نیروهای داعش شده است چراکه این فرد مسئول تمامی مناطق نینوا بود و حقوق اعضای داعش را توزیع می‌کرد.

در همین حال، خبرنگار المیادین اعلام کرد که پلیس فدرال عراق مناطق الهرمات و خیابان ۶۰ در موصل را از مین‌ها پاکسازی کرده است.

همزمان، عملیات "نینوا می‌آییم"، از آزادسازی منطقه "حاوی الکنیسه" از دست داعش خبر داد و اعلام کرد که نیروهای عراقی دو کرانه غربی و جنوبی رود دجله را در غرب موصل تحت کنترل خود درآورده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز از آغاز خیزش کند نیروهای عراقی در اطراف مسجد النوری در منطقه قدیمی موصل خبر داد.

رائد شاکر جودت، رئیس پلیس عراق نیز اعلام کرد، نیروهای پلیس فدرال خطوط دفاعی داعش را در دو محله الاقتصادیین و 17 تموز در غرب موصل را به منظور یورش به این دو محل محاصره‌ کرده‌اند.

308/200

کد خبر: 767384

وب گردی

وب گردی