دولت یازدهم با وجود مشکلات و نقاط ضعفی که داشته ، اما نقاط قوت آن بیشتر بوده است

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: به اعتقاد جامعه اهل سنت، دولت یازدهم با وجود مشکلات و نقاط ضعفی که داشته ، اما نقاط قوت آن بیشتر بوده که امیدواریم اگر دولت فعلی مجدد روی کار آید در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در دیدار محمود صادقی نماینده مردم تهران با وی در سخنانی کوتاه بر لزوم «انتقاد سازنده»، «انتقادپذیری» و «مشورت در امور» تاکید کرد و آن را سبب رشد و تعالی هر جامعه و دولتی دانست.
وی از تحقق نیافتن برخی از خواسته‌ها و مطالبات جامعه اهل سنت در دوران 4 ساله دولت تدبیر و امید انتقاد کرد.
وی «عدم بکارگیری اهل سنت در وزارتخانه‌ها و مدیریت‌های کلان کشوری»، «بکارگیری بسیار اندک شایستگان اهل سنت در مدیریت‌های استانی»، «عدم حمایت اصلاح‌طلبان از اهل سنت در هنگام مواجهه با مشکلات، با وجود حمایت جامعه اهل سنت از این دولت»، «وجود تبعیض» و «ناتوانی و عملکرد ضعیف برخی از وزرای دولت یازدهم» را مورد اشاره قرار داد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به موضوع «آزادی ادیان و مذاهب» در کشور اظهارکرد: اگرچه ما با دراویشی که در کشور زندگی می‌کنند هیچ نقطه مشترک اعتقادی نداریم، اما از تخریب عبادتگاه‌های آنان به شدت ناراحت شدیم. زیرا معتقدیم پیروان تمام ادیان و مذاهب و همه ایرانیان باید از آزادی قانونی برخوردار باشند.
وی تصریح کرد: تخریب عبادتگاه‌های ادیان و مذاهب با دستورات اسلام مغایرت دارد؛ اینها «اِعمال سلیقه‌های قدرتمندانه» هستند که هر از گاهی در کشور صورت می‌گیرند و باید پایان داده شوند. کسانی‌که بین پیکره‌ی واحد ملت ایران تفاوت قائل‌اند و آن را دو پیکره می‌بینند، که البته در بدنه حاکمیت و بیرون از حاکمیت هم موجود هستند، قدرت بینایی‌شان مشکل دارد که باید آن را اصلاح و مداوا کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در عین‌حال خاطرنشان کرد: به اعتقاد جامعه اهل سنت، دولت یازدهم با وجود مشکلات و نقاط ضعفی که داشته ، اما نقاط قوت آن بیشتر بوده که امیدواریم اگر دولت فعلی مجدد روی کار آید در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف تلاش‌های بیشتری انجام دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز که جمعی از اساتید دانشگاه زاهدان وی را همراهی می‌کردند، در این دیدار بر حضور گسترده مردم در انتخابات شوراها و ریاست‌ جمهوری تاکید کرد.
محمود صادقی با تاکید بر «وحدت اقوام و مذاهب» در کشور، به بیان خدمات دولت تدبیر و امید در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در بُعد اقوام و مذاهب پرداخت.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش بر لزوم حمایت از دولت دکتر روحانی «برای تکمیل برنامه‌های ناتمام دولت» تاکید کرد.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 767402

وب گردی

وب گردی