فتوای مفتی های سوری مخالف دولت درباره ورود نیروهای ترک به ادلب

مفتی‌های سوری مخالف دولت سوریه و وابسته به ترکیه، ورود نیروهای ترک به استان ادلب را جایز دانستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، شماری از مفتی ها و علمای سوری مخالف دولت و وابسته به ترکیه با صدور بیانیه ای، ورود نیروهای ترکیه و شرکت آنها به همراه گروه های مسلح با هدف کنترل بر استان ادلب و پایان دادن به حضور گروه های مسلحی ماننده جبهه النصره و همپیمانانش را جایز دانستند.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان دولت این کشور اعلام کرد شماری از علمای سوری وابسته به دولت آنکارا در ترکیه و همچنین همتایان در داخل سوریه با صدور بیانیه ای، درخصوص ورود نیروهای ترکیه به استان ادلب و پایان دادن به حضور گروه های مسلحی مانند جبهه النصره و همپیمانانش فتوا داده اند.

یادآور می شود "هیئت تحریر شام" (جبهه النصره سابق) در بیانیه ای اعلام کرد از طریق چندین منبع، از تحرکات بی سابقه بقایای گروه های مفسد سابق برای نفوذ به نوار مرزی و همچنین مناطق تحت کنترل گروه های مسلح در ادلب – در راستای مذاکرات آستانه - اطلاع یافته است.

براساس توافقات به دست آمده در آستانه قرار است میان دولت و مخالفان مسلح آتش بس برقرار شود و طرفین به عملیات علیه گروه های تروریستی (داعش و جبهه النصره) ادامه دهند. در این میان دولت ترکیه تلاش می کند به بهانه مبارزه با گروه های کرد (که آنها را تروریست می نامد) نفوذ خود در سوریه را گسترش است.

303

کد خبر: 767446

وب گردی

وب گردی