نمایشگاه کتاب سی ام به کار خود پایان داد/کم و کاستی های نمایشگاه چه بود؟

آیین اختتامیه سی امین نمایشگاه کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دست اندرکاران نمایشگاه کتاب و نشر در حالی برگزار شد که مقرر شد نمایشگاه بعدی به اصناف سپرده شد.

به گزارش ایسکانیوز، سی امین نمایشگاه کتاب امسال با شعار یک کتاب بیشتر بخوانید دیروز 23 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.
از ساعات ابتدایی صبح شنبه دانشجویان و محصلان علاقمند به تخفیف های ویژه نمایشگاه با بن کارتهایشان به غرفه های فروش کتاب مراجعه کرده و درصدد خرید کتاب برامدند. آنچه در رور آخر علاقمندان به کتاب را راهی نمایشگاه می کند بحث تخفیف های ویژه است که برخی از غرفه ها تا 50 درصد نیز برای کتابها تخفیف قائل شده بودند.

بخش اطلاع رسانی نمایشگاه که امسال عملکرد قابل تقدیری در راهنمایی بازدید کنندگان داشت و می توان گفت وسعت نمایشگاه و نبود برچسب برای راهروها از عوامل شلوغ بودن بخش اطلاع رسانی بود البته امسال دستگاه سرچ کتاب در نمایشگاه از پدیده های قابل توجه در راهنمای بازدیدکنندگان برای یافتن غرفه موردنظرشان بود اما کمبود تعدادش بخصوص در روزهای پر تردد احساس می شد.
در نمایشگاه کتاب علاوه بر فروش و ارایه کتاب غرفه هایی برای عضویت بیمه، پاسخ به پرسش و شبهات دینی، فروش اجناس زینتی و دوستدار محیط زیست بازدیدکنندگان بیشماری را به خود جلب کردند. به عنوان مثال غرفه کوچکی در سالن بین الملل در اقدامی جالب مردی با پوشیدن لباسی مملو از کیسه های پلاستیکی در جهت تبلیغ و فروش کیسه های پارچه ای با طرح هایی از کامبیز درمبخش در نمایشگاه جلب توجه می کرد و به گفته مدیر غرفه این مرکز که مانیز نام دارد این اقدام را در جهت اهمیت بازیافت و نه به کیسه زباله و کمک به محیط زیست عنوان کرد که البته فروش چندان قابل توجهی نداشت و اغلب بازدید کنندگان با مرد کیسه زباله پوش، عکس یادگاری می گرفتند.

بازدید از نمایشگاه کتاب تا ساعات پایانی ادامه داشت و در آیین اختتامیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون فرهنگی و قائم مقام سی امین نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد؛ غرفه های برگزیده معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه بعدی را به اصناف واگذار کرد تا با تاسی از ضعف ها و نقاط قوت نمایشگاه امسال در جهت برگزاری نمایشگاه بهتری در سال آینده و سالهای آتی باشند.

گزارش بخشی پور/انتشار:سلیمی

502500

کد خبر: 767448

وب گردی

وب گردی