خضری: نامزدها برای کسب چند رای بیشتر منافع ملت و نظام را نادیده نگیرند/ وعده های امکان ناپذیر به مردم ندهید

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل اخلاق و عدم عبور از خطوط قرمز نظام باید اولویت تمام کاندیداهای ریاست جمهوری باشد گفت:نامزدها برای کسب چند رای بیشتر منافع ملت و نظام را نادیده نگیرند.

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درخصوص برنامه تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و مناظرات برگزار شده گفت:متاسفانه در مناظراتی که از 6 کاندیدا شاهد بودیم برخی از کاندیداها اصل اخلاق را رعایت نکردند و بسیاری از محورهای مطرح شده از سوی کاندیداها که شاید از محورهای اصلی در برنامه های جامع و کلان کشور و برنامه های اجرایی برای قشر های آسیب پذیز مغفول ماند که این امر یکی از موضوعات نقد به کاندیداها محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت هایی که بارها برای هر کاندیدا عنوان شد عبور نکردن از خطوط قرمز نظام است اما شاهد برخی بیانات و عبور از خطوط نظام و اخلاق بودیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ادامه بیان داشت: توصیه دارم که نامزدها برای کسب چند رای بیشتر منافع ملت و نظام را نادیده نگیرند چرا که منافع ما به این نظام گره خورده است ضمن اینکه درخواست داریم تا در واقعیت بستر های جامعه را حلاجی کرده و وعده های امکان ناپذیر به مردم ندهند چرا که ما می دانیم پرداخت یارانه های چهل و پنج هزار تومانی به سختی پرداخت می شود و هیچگونه پشتوانه و توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد مبلغ یارانه ها را افزایش دهد مقام مسئول صرفا مجلس شورای اسلامی است و شخص رییس جمهور تنها دراین حوزه دخیل نیست.وقتی ما می بینیم خزانه کشور خالی است و دولت ریالی در دستش نیست ضمن آنکه اگر هر کدام از این شش نامزدها چنین ادعایی را داشته باشند که افزایش یارانه ها را مقدر خواهیم کرد قطع به یقین این برنامه شدنی نیست.

نخستین اولویت کاری دولت دوازدهم تبیین و تدوین سند ملی آمایش راهبردی سرزمین

خضری در ادامه تاکید کرد: توصیه من به رئیس جمهور آینده این است که نخستین اولویت کاری که خود را در راستای تبیین و تدوین سند ملی آمایش راهبردی سرزمین اختصاص دهد چرا که ما درطول 38 سالی که از عمرانقلاب می گذرد ضعف در تدوین و اجرای این سند داریم ضمن آنکه باید تاکید کرد تا این سند را نداشته باشیم نمی توانیم اهداف معین، ابزارمعین وبرنامه ریزی مدون برای رسیدن به شعارهایی که می دهیم داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در تمام مراحل واقع بین باشیم گفت: مردم ما مردم فکور و روشنفکری هستند شاید بتوان گفت سیاسی ترین ملت دنیا را ایران دارد و نمی شود به راحتی با حرف ها و حرکات و شعارهای پوپولیستی مردم را گمراه کنیم چرا که مردم ایران خیلی عاقل تر و روشن تر از این حرفها هستند. مردم ما همیشه جلوتر از مسئولین پرچم دار اتحاد و حمایت از امنیت منافع ملی بودند .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نامگذاری مجدد امسال به نام اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: باید تمامی مسئولین علل خصوص کسانی که در عرصه مدیریت کلان اجرایی کشور در دولت جدید توسط مردم روی کار خواهند آمد باید اصول اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های اجرایی خود کند.

وی در طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا نام گذاری امسال نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی توسط رهبری عنوان شد و سال گذشته که اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل بود ،هدف از تکرار این کلمه چه بود؟ اذعان کرد: اگر به مبحث اقتصاد به خوبی پرداخته می شد قطعا دوباره نام گذاری نمی شد ضمن آنکه این نقد صرفا به دولت مستقر نیست بلکه همه دولت ها در برخی زمینه های اقتصادی نقطه ضعف نیز داشتند و این امر عدم وجود سند آمایش راهبردی سرزمین است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ادامه خواستار برنامه ریزی دقیق و شفاف، اهداف شفافی و در نتیجه ابزار بسیار معین برای رشد و ارتقای سطوح اقتصادی،اجتماعی و ... در دولت دوازدهم شد و تاکید کرد: این سه مولفه مثلث توسعه ی اقتصادی، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی تنها با هدف معین وبرنامه ریزی دقیق وموثر خواهد شد.

خضری در پایان لفاظی های پی درپی ولیعهدهای عربستان وصهیونیست واستکبار را در خصوص جمهوری اسلامی ایران بی اثر دانست و تصریح کرد: تنها راه سرکوب این لفاظی ها حضور حداکثری مردم در حمایت از نظام و دموکراسی جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای است. انشالله با انتخاب رئیس جمهور اصلح و با مشارکت حداکثری مردم می توان مشت محکمی بردهان ولیعهدها،صهیونیستها و استکبار که پا به میدان رجزخوانی گذاشته اند زد.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 767462

وب گردی

وب گردی