2 کشته و 270 مصدوم  درزلزله خراسان شمالی/ ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد دچار خسارت و آسیب شده اند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:بر اساس اعلام مرکز EOC اورژانس کشور این زمین لرزه تا کنون 270نفر مصدوم برجای گذاشته است که 5 نفر توسط هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه 2 نفر در روستای لنگر و قره جه طی این حادثه جان باختند.

مرتضی سلیمی در گفتگو با ایسکانیوز بااشاره به آخرین جزئیات زمین لرزه 5.7 ریشتری در استان خراسان شمالی گفت:این زمین لرزه شب گذشته حوالی ساعت 22:30 در عمق 11 کیلومتری به وقوع پیوست و 3 شهرستان(بجنورد، مانه و سملقان) تخت تاثیر این زمین لرزه قرار داشتند اما قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در شهر مشهد مقدس نیز احساس شد.

وی ادامه داد: مناطق تحت تاثیر تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله ٩٧ روستا به جمعیت ٣١١٥٠ نفر بودند بر اساس آخرین برآورد ها ، ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد دچار خسارت و آسیب شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر اساس اعلام مرکز EOC اورژانس کشور این زمین لرزه تا کنون 270نفر مصدوم برجای گذاشته است که 5 نفر توسط هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه 2 نفر در روستای لنگر و قره جه طی این حادثه جان باختند.

وی اضافه کرد: دقایقی پس از وقوع این زمین لرزه تیم های انست و جستجو و نجات استان های سمنان و خراسان شمالی و رضوی به محل حادثه اعزام شدند .تعداد 23 پس لرزه تا صبح امروز در موسسه ژئو فیزیک به ثبت رسیده است که بزرگترین آن با قدرت 3.5 ریشتر به وقوع پیوسته است.تا کنون در عملیات امدادی این زمین لرزه از 33 تیم عملیاتی و 142 نیروی عملیاتی استفاده شده همچنین 4 تیم آنست و 11 تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده اند.

سلیمی افزود: ماموران سازمان امداد و نجات موفق به رهاسازی 19 نفر از زیر آوار شده اند همچنین در جریان امدادرسانی از یک فروند بالگرد و 29 خودروی عملیاتی نیز استفاده شده است.

وی بیان کرد:امدادگران تا صبح امروز سایر خدمات امدادی مانند 473 دستگاه چادر، 500 تخته پتو،946 تخته موکت را میان زلزله زدگان خراسان شمالی توزیع کردند همچنین ٦٢٥٠ کیلوگرم برنج و ٦٥٦٤ قوطی کنسرو از استان گلستان به محل حادثه فرستاده شده است.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 767463

وب گردی

وب گردی