مخالفت سناتورهای آمریکایی با اعزام نیروهای جدید به افغانستان

قرار است آمریکا درماه جاری میلادی راهبرد جدید خودرا در قبال افغانستان اعلام کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ازکابل ، شماری از سناتورهای آمریکایی با طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان مخالفت کردند.

رسانه های گروهی افغانستان اعلام کردند: این سناتورها معتقدند با وجود حضور یکصد هزارنظامی آمریکایی در افغانستان ، صلح وثبات دراین کشور برقرار نشد و با افزایش نیروهای آمریکایی نیز نمی توان امنیت را در افغانستان تامین کرد.

« مایک لی » یک سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ از وی پرسیده است آیا افزایش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نتایج مثبتی در بر خواهد د اشت؟

این درحالی است که رایزنی های مقامات آمریکایی درباره اعزام سه تا پنج هزار نظامی جدید آمریکایی به افغانستان ادامه دارد اما هنوز رئیس جمهور آمریکا دراین زمینه تصمیمی نگرفته است.

قرار است آمریکا درماه جاری میلادی راهبرد جدید خودرا در قبال افغانستان اعلام کند.

گفته می شود اعزام نیروهای جدید و افزایش صلاحیت فرماندهان آمریکایی درجنگ افغانستان بخشی از این راهبرد خواهد بود.

چندی پیش وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا به کابل سفر کردند و هدف از سفر آنها بررسی اوضاع این کشور اعلام شد.

در حال حاضر هشت هزار وچهارصد نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند و شمار تلفات این نیروها ازسال دو هزارویک میلادی تاکنون به بیش از دوهزار وچهارصد نفر رسیده است.

رئیس اداره اطلاعات آمریکا اخیرا در جمع سناتوران آمریکایی ادعا کرد: وضع امنیتی افغانستان تا سال دوهزاروهجده میلادی رو به وخامت خواهد رفت و ناامنی ها بیشتر خواهد شد.

این اظهارات ، انتقاد اعضای مجلس نمایندگان افغانستان را برانگیخت و نمایندگان افغان اعلام کردند : تشدید جنگ در افغانستان از خواسته ها و اهداف ایالات متحده است.

شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 767588

وب گردی

وب گردی