کدام گروه تنهاتر هستند؛ مردان یا زنان؟

تنهایی؛ پدیده شایع دنیای امروز که روز به روز هم فراگیرتر می شود. اکنون که به نظر می رسد دنیا به تنهایی فراگیر دچار شده است، فکر می کنید زنان تنهاتر هستند یا مردان؟ آیا میان زنان و مردان از این حیث تفاوتی وجود دارد؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است در مواجهه اولیه با چنین سؤالی پاسخ ما این باشد که زنان تنهاتر از مردان هستند. این در حالی است که تحقیقات روان شناسان خبر از حقیقتی دیگر می دهد. در واقع، این مردان هستند که بیشتر از زنان احساس تنهایی می کنند. تصور تنهایی بیشتر زنان از مردان به این خاطر است که تعداد دوستان مردان از زنان اغلب بیشتر است؛ ولی مسئله اصلی روابط دوستانه در دوران میانسالی است.


بر اساس تحقیقات انجام شده، مردان از سن 26 تا 38 سالگی شلوغ ترین دوره زندگی خود را تجربه می کنند. در گروه های دوستی بسیاری عضو هستند و افراد قابل توجهی پیرامون خود دارند؛ اما با گذشت زمان و افزایش سن تعداد معدودی از مردان هستند که دوست نزدیک دارند. به عبارت دیگر، بازنشستگی و مرگ نزدیکان در نهایت منجر به تنهایی بیشتر مردان می شود.


بنا بر آخرین یافته های به دست آمده، 18 درصد از مردان به دلیل دوری از دوستان و خانواده احساس تنهایی می کنند؛ 17 درصد به دلیل بیکاری، از دست دادن اعضای خانواده؛ 25 درصد هم به خاطر بازنشستگی این احساس به سراغشان می آید. گروه آخر مردان 65 تا 69 سال را شامل می شود. این آمار نشان می دهد: توانایی دوست یابی و حفظ ارتباطات میان فردی مردان به مرور زمان کاهش می یابد.


به گفته روان شناسان: تنها راه عبور از این تنها افزایش قابلیت های ارتباطی و حفظ پیوندهای انسانی به ویژه در دوران میانسالی است. بنابراین، به پدر، عمو یا هر مرد میانسالی که در نزدیکی شما است بیشتر توجه کنید؛ زیرا بدون تردید او بیش از دیگران درون خود احساس تنهایی می کند.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 767630

وب گردی

وب گردی