همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات الزامی است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای شرکت و رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا الزامی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سیف‌الله ابوترابی دراین باره افزود:تمام افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند اما تاکنون شماره ملی دریافت نکرده اند می توانند از هم اکنون برای دریافت شماره ملی اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال و ادارات آن در سرتاسر کشور از هم اکنون و همچنین در روز برگزاری انتخابات آماده ارائه شماره ملی به افرادی است که تا کنون این شماره را دریافت نکرده اند.
ابوترابی اعلام کرد:ساعت کاری مراکز ثبت احوال طبق روال سابق است و این مراکز روزهای پنجشنبه هم فعال هستند، به همین منظور ستاد ویژه‌ای در ثبت احوال برای رفع مشکلات شناسنامه‌ها، در 1037 نقطه کشور تشکیل شده است و دفاتر پیشخوان و پست هم دراین زمینه با ما همکاری می کنند و در آماده باش هستند.
وی گفت : این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و در روز برگزاری انتخابات نیز در شهرستان ها و مراکز استان ها از طریق تلفن افراد فاقد شماره ملی می توانند این شماره را دریافت کنند تا همه افراد واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

سن شرکت در انتخابات 18سال تمام است
سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره سن مجاز برای رای دادن، گفت: براساس قانون حداقل سن رای دادن 18 سال تمام است و کسانی که تا 29 اردیبهشت ماه 96 به این سن برسند می توانند در انتخابات آینده شرکت کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد:افرادی که شناسنامه آنها بنا به دلایلی مفقود شده باشد نیز با مراجعه به ثبت احوال، شناسنامه المثنی را در سریع‌ترین زمان ممکن و حتی در همان روز برایشان صادر می‌کنیم.
ابوترابی ادامه داد: در تهران هم این افراد می توانند امروز و فردا برای گرفتن شناسنامه مراجعه و درخواست صدور شناسنامه المثنی کنند و طبق هماهنگی‌هایی که با پست انجام دادیم، در تهران شناسنامه جدید آنها به درب منزل افراد ارسال می‌شود.

شناسنامه باید عکسدار باشد
وی گفت : شناسنامه تمام افراد بالای 15سال باید عکسدار باشد و چون افراد 18سال به بالا هم در انتخابات شرکت می کنند ،بنابراین شناسنامه رای دهندگان باید عکسدار باشد.
ابوترابی اعلام کرد: بنابراین چنانچه افرادی که قصد شرکت درانتخابات دارند و شناسنامه آنها عکسدار نیست می بایست از امروز برای عکسدار کردن شناسنامه خود اقدام کنند که با تمهیدات در نظر گرفته شده در اسرع وقت شناسنامه آنها عکسدار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، براساس آمار رئیس ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات آینده 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر است که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها روز جمعه 29 اردیبهشت جاری همزمان در سرتاسر کشور برگزار می شود .

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 767635

وب گردی

وب گردی