ترکیه به آمریکا ابلاغ کرده، کردهای سوریه را در صورت لزوم هدف می‌گیرد

منابع ترکیه اعلام کردند که آنکارا به واشنگتن ابلاغ کرده است که هرگز حملاتش را علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه علی رغم اعلام آمریکا مبنی بر مجهز کردن آنها به سلاح متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا این منابع اعلام کردند که هیئت ترکیه متشکل از خلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش،‌ هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه که برای مقدمه چینی سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به آمریکا و دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا عازم واشنگتن شدند به طرف آمریکا تاکید کردند که ترکیه حقش در راستای انجام حملات علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در صورتیکه خطری برای امنیتش باشند را حفظ می‌کند.

همچنین طبق گفته منابع، اعضای هیئت ترکیه با مشاور امنیت ملی، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و شماری از دیگر مسئولان دولت آمریکا در کنار یک دیدار مختصر با ترامپ ملاقات داشتند.

ترکیه حملاتس هوایی به مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در سنجار واقع در شمال عراق و نیز یگان‌های مدافع خلق کرد در کراچوک واقع در شمال شرق سوریه در 25 آوریل داشت که آمریکا از آن به دلیل عدم هماهنگی انتقاد کرد و گفت: احتمالا این حملات در چارچوب وسیع‌تر در دوره‌های آتی تکرار خواهد شد.

در این راستا، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد که کشورش شبه‌نظامیان کرد سوریه که بخش اعظم نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می‌دهند علی‌رغم تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش سلاح‌های آنها در چارچوب عملیات آزادی شهر رقه هدف قرار خواهد داد.

306

کد خبر: 767643

وب گردی

وب گردی