مشهورترین خیابان های دنیا کدامند؟

با اینکه اکثر شهرها دارای هزاران خیابان هستند، همیشه یک یا دو خیابان از دیگران مشهورتر می‌شوند. چه به دلیل موقعیت‌های خرید، مرکز سرگرمی و یا تاریخچه‌ی آنها باشد، این‌ها خیابان‌هایی هستند که توریست‌ها از آنها دیدن می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کجارو، اکثر اوقات تصویر این خیابان، بلوار، بزرگراه و جاده‌های مشهور گرفته می‌شود و در میان لیست‌های این چنینی قرار می‌گیرند.

1- خیابان لامبارد (Lombard Street)

خیابان لامبارد که میان خیابان‌های هاید و لیون وورت در سانفرانسیسکو قرار دارد، به پرپیچ‌ترین خیابان دنیا شهرت دارد. فاصله‌ی دو کوچه‌ی این خیابان که دارای 8 پیچ تند است، برای کاهش شیب طبیعی تپه ساخته شده است. محدودیت سرعت در این بخش، تنها 8 کیلومتر در ساعت است. خیابان ورمونت، هم چنین در سانفرانسیسکو، و دره‌ی مار در بِرلینگتون، ایالت آیووا نیز دو خیابان مشهور دیگر هستند که لقب پرپیچ‌ترین را یدک می‌کشند.

2- خیابان اَبی (Abbey Road)

خیابان اَبی در شمال لندن واقع است. استودیوهای خیابان اَبی که در جنوب شرقی اینجا قرار دارد، استودیویی بود که گروه بیتلز 90% آهنگ‌های‌شان را ضبط می‌کردند. در آوریل 1969، این گروه به دور هم جمع شدند تا آخرین آلبوم‌شان به نام "خیابان اَبی" را ضبط کنند. این آلبوم تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم این گروه شد و تصویر از خط عابر پیاده‌ی بیرون استودیو تبدیل به عکس کاور این آلبوم شد. امروزه، معمولا توریست‌ها به اینجا می‌آیند تا عکس خیابان اَبی خودشان را بگیرند.

3- خیابان هالیوود (Hollywood Walk of Fame)

خیابان هالیوود در کنار بلوار هالیوود در لوس‌آنجلس دارای مجموعه‌ای از ستاره قرار گرفته در پیاده‌رو است تا یادبود هنرپیشه، موسیقیدان، کارگردان، تهیه‌کننده، گروه‌های تئاتر مشهور و غیره باشد به پاس زحمات‌شان. بیش از 2400 ستاره جاودانه شدند. هر کسی، حتی طرفداران، می‌توانند هر فرد فعال در زمینه‌ی سرگرمی را کاندید کند و هر ساله 200 کاندیدا به کمیته‌ی هالیوود معرفی می‌شوند.

4- لا رامبلا (La Rambla)

لا رامبلای پردرخت، شلوغ‌ترین خیابان مخصوص عابرپیاده در بارسلونای اسپانیا است. اکثر اوقات، توریست‌ها در این خیابان بیشتر از محلی‌ها هستند که نوع مغازه‌ها و در کل طبیعت این خیابان را تغییر داده است. به همین دلیل این خیابان تبدیل به اصلی‌ترین هدف جیب‌بری شده است. این خیابان را اغلب لاس رامبلاس می‌نامند، چرا که در واقع این خیابان دسته‌ای از خیابان‌های متفاوت است که هر کدام حس منحصر به فرد خود را دارند.

5- خیابان اورکارد (Orchard Road)

خیابان اورکارد، خیابان اصلی خرید در سنگاپور، که علاوه بر جاذبه‌ی جهانگردی، محل گردش محلی‌ها نیز است. این خیابان که به دلیل باغ‌های میوه‌ای که به آن منتهی می‌شود، نامگذاری شده، پر از مال، رستوران‌های محلی بیشمار، کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای، کافه و هتل است. این خیابان هم‌چنین محل قرارگیری اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور است. تزئینات کریسمس در کنار این خیابان، با دکورهای گوزن و چراغ در میان درخت‌های نخل و خانه‌های زنجبیلی با برف مصنوعی بسیار مشهور هستند.

6- خیابان کاسان‌روود

اگر دقیق صحبت کنیم، خیابان خآوو سان در نزدیکی رود چاو پهرایا در بانکوک، تایلند واقع است. ترجمه‌ی کلمه‌ی کاسان "برنج آسیاب‌شده" است، یادآوری از گذشته‌ی این خیابان که بازار برنج بود. با این حال، در ۲۰ سال اخیر خیابان کاسان روود تبدیل به محل وقت‌گذرانی مشهوری برای توریست‌ها شده است. این خیابان دارای محل‌های اقامت ارزان قیمت از خوابگاه‌های ساده تا هتل‌های 3 ستاره با قیمت مناسب، هم چنین کافه، غرفه‌های خوراکی، رستوران، مغازه، کافی‌نت و آژانس مسافرتی است.

7- وال استریت (Wall Street)

وال استریت قلب تاریخی منطقه‌ی مالی و خانه‌ی بازار بورس نیویورک است. این نام تبدیل به عضوی جدانشدنی تجارت و بورس آمریکایی شده است. خیابانی باریک که از خیابان برادوی به سمت ایست ریور پایین می‌رود، وال استریت به دلیل این دلیل نامگذاری شده که در قرن ۱۷ هلندی‌ها در این مکان دیوار ساختند تا اجتماع‌شان را محدود کنند. در اواخر قرن ۱۸، تجار زیر درختی در این خیابان جمع می‌شدند و به صورت غیررسمی به تجارت می‌پرداختند. این منشا بازار بورس نیویورک است که در سال ۱۸۱۷ بنا شد.

8-لاس وگاس

لاس وگاس، در وسط صحرای نوادای جنوبی قرار دارد. این خیابان دارای هتل‌های لوکس، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های تجملی و غیره است که همه‌ی آنها با دقت تزئین شده‌اند تا به این خیابان فضایی جادویی و رویایی ببخشند.

9-شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه با سینماها، کافه، مغازه‌های لوکس و درخت‌های بلوطش یکی از شناخته شده و مشهورترین خیابان‌های پاریس و فرانسه است. این خیابان وسیع و شیک از پلِیس دِلا کونکورد تا طاق نصرت کشیده شده است. این خیابان یکی از معتبرترین بلوارهای خرید در پاریس است. از آنجایی که افراد کمی استطاعت مالی زندگی در این خیابان را دارند، معمولا طبقه‌های بالای مغازه‌ها با دفاتر اداری اشغال شده اند. از سال ۱۹۷۵، تور دِ فرانس به رسم سنت در خیابان شانزه لیزه به پایان می‌رسد که دوچرخه سواران موظفند 6 تا 8 دور در خیابان دور بزنند.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 767693

وب گردی

وب گردی