افتتاح مترو بعد از انتخابات!

معاون شهردار تهران گفت: اعداد و ارقام نجومی که درباره بدهی شهرداری مطرح می کنند، صحت ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، امانی در حاشیه مراسم افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۲۱ در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر افتتاح ایستگاه‌های مترو باقیمانده گفت: شهرداری در حال حاضر ۲ خط بزرگ شش و هفت را در دستور کار دارد که بسیاری از ایستگاه‌های خط هفت آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: از آنجایی که شهر به فضای انتخابات وارد شده است، انشاالله با پایان یافتن انتخابات این افتتاح‌ها و افتتاح پروژه‌هایی مانند باغ کتاب فردا انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر بدهی‌های شهرداری گفت: لازم می‌دانم تأکید کنم که این اعداد نجومی، واقعی نیست و ما ریز بدهی‌ها را به صورت رسمی به شورای شهر اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به گزارش خرداد ماه به شورای شهر گفت: در آن گزارش عنوان کردیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری بوده که ۱۱ میلیارد تومان آن به بانک‌ها و بخش خصوصی بوده است.

امانی اضافه کرد: اکنون ۵۰ درصد بدهی به بخش خصوصی کاهش یافته است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: آنهایی که بدهی‌ها را نجومی جلوه می‌دهند به جایی نمی‌رسند زیرا اعداد واقعی آنها در گزارش‌هایی به شورای شهر به صورت رسمی داده شده است

امانی ادامه داد: دولت قرار بوده از سال ۶۲ لایحه درآمد پایدار شهرداری را ادامه دهد رئیس جمهور محترم هم در سال گذشته دوباره این وعده را داده است اما این اتفاق نیفتاد.

وی در خاتمه گفت: پاسخم به آنهایی که اعداد نجومی را مطرح می‌کنند این است که هیچ نگران بدهی‌ها نباشند و ما به اندازه کافی اموال منقول و غیرمنقول در شهرداری داریم. ضمن اینکه ۱۴ هزار میلیارد تومان هم از دولت طلب داریم که پرداخت نشده است.

منبع:مهر

دریافت کننده: سارا رضایی انتشار دهنده:آرش محمدی

کد خبر: 767694

وب گردی

وب گردی