آلگری: بوفون مستحق دریافت توپ طلای اروپا است

یوونتوس این فرصت را دارد تا نخستین سه گانه تاریخ خود را کسب کند با این وجود ماسیمیلیانو آلگری اعلام کرد شاگردانش باید پیش از همه روی کسب جام های داخلی تمرکز کنند.

به گزارش ایسکانیوز، یوونتوس این فرصت را دارد تا با کسب حداقل یک امتیاز در دیدار مقابل رم که یکشنبه در ورزشگاه المپیک رم برگزار می شود برای ششمین فصل متوالی به قهرمانی سری آ ایتالیا برسد. همچنین این تیم به فینال کوپا ایتالیا نیز صعود کرده است و باید در این دیدار چهارشنبه به مصاف لاتزیو برود. در صورتیکه یووه بتواند در این دیدارهای نتایج لازم را بگیرد این توانایی را خواهد داشت تا به عنوان دومین تیم ایتالیایی سه گانه را تجربه کند، بیانکونری برای تکمیل سه گانه خود باید ۳ ژوئن مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا صف آرایی کند. با این وجود آلگری در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار مقابل رم اعلام کرد شاگردانش باید ابتدا تمرکز خود را معطوف دیدارهای داخلی کنند و پس از آن به فینال اروپایی فکر کنند:

در حال حاضر هنوز هیچ قهرمانی به دست نیاورده ایم. یکشنبه این فرصت را داریم تا نخستین قهرمانی فصل را تجربه کنیم. دیدار آسانی نخواهیم داشت چرا که مقابل تیمی به میدان می رویم که بازیکنان توانمندی در اختیار دارد و در صدد رسیدن به اهدافش است. دیدار بسیار بسیار سختی خواهیم داشت. باید در هر لحظه یک قدم جلوتر از حریف باشیم. باید با آرامش به کارمان ادامه دهیم و نباید به این مسئله فکر کنیم که در ماه آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. لحظات خوبی را پشت سر می گذاریم اما نباید اجازه دهیم که تمرکزمان به هم بخورد. اگر بتوانیم در مقابل رم به نتیجه دلخواه دست یابیم آماده فینال کوپا می شویم و پس از آن آماده دیدارهای آینده خواهیم شد، هیچ عجله ای در کار نیست و هر دیدار باید در زمان خود برگزار شود. رم و ناپولی شایسته احترام و تشویق هستند چراکه در سری آ نتایج درخشانی کسب کرده اند.

آلگری با اعلام اینکه مارکیسیو و خدیرا به دلیل مصدومیت نمی توانند برای یووه به میدان بروند اعلام کرد بن عطیه می تواند از ابتدا در ترکیب یووه قرار بگیرد:

حضور خدیرا در دیدار فینال کوپا و همچنین مقابل کروتونه غیر ممکن است با این وجود روز به روز شرایط او را بررسی می کنیم تا اگر شرایط مناسبی داشت در فینال لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. خوشحالم که می توانیم بن عطیه را به طور دائم در اختیار داشته باشیم، او مشکلات عضلانی داشت اما در فاز دفاعی بازیکنی فوق العاده است.

آلگری در ادامه اعلام کرد یووه با ترکیبی چرخشی مقابل لاتزیو و در دیدار فینال کوپا ایتالیا به میدان خواهد رفت:

در دیدارهای اخیر بین ۵ تا ۸ بازیکن را در هر دیدار تغییر داده ایم اما سعی کرده ایم حداقل ۲ بازیکن به طور مستمر در ترکیب تیم به میدان بروند. در خط حمله با ۴ بازیکن به میدان می رویم با این وجود باید بررسی کنیم که آیا یکشنبه با ۴ مهاجم بازی را شروع خواهیم کرد یا خیر.

فرانچسکو توتی که مطابق با اعلام باشگاه رم در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کرد اعلام کرده است هنوز مشخص نیست که در پایان فصل کفش هایش را بیاویزد یا خیر، آلگری در این خصوص افزود:

همگان در خصوص توتی صحبت کرده اند با این وجود هرگاه او تصمیمش را اعلام کرد می توانیم در این زمینه صحبت کنیم. او در ۲۰ سالی که در دنیای فوتبال حضور داشت در اروپا، ایتالیا و جهان درخشید.

کونته در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر انگلیس موفق شد چلسی را به مقام قهرمانی در این لیگ برساند تا همانند آنچلوتی، مانچینی و رانیری جزو مربیان ایتالیایی باشد که قهرمانی در این لیگ را تجربه می کند. در ادامه آلگری به تقدیر از کونته پرداخت و افزود:

باید کونته را بخاطر کاری که کرده است تحسین کنم. پیوستن به تیمی خارج از ایتالیا و قهرمانی در نخستین فصل کار آسانی نخواهد بود. مربیان ایتالیایی زیادی در لیگ های اروپایی و خارج از ایتالیا به مقام قهرمانی رسیده اند بنابراین باید بگوییم که مدرسه تربیت مربی ایتالیا خارق العاده است. فرهنگ و سنت بازی ایتالیا فوق العاده است و ۴ بار قهرمانی این تیم در جام جهانی و همچنین بازیکنانی که در خارج از لیگ ایتالیا به میدان می روند تاکتیک های متنوعی را به فوتبال ارائه می دهند. بازی سازی و به چرخش در آوردن بازی جزوی از فرهنگ و سنت بازی تیم های ایتالیایی است.

یووه که سال ۲۰۱۵ نیز می توانست ۳ گانه را تجربه کند با شکست مقابل بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا از رسیدن به این هدف باز ماند و آلگری اعتقاد دارد در حال حاضر فشار بیشتری روی این تیم است:

شرایط کاملا متفاوتی خواهیم داشت. دو سال قبل هیچ کس انتظار نداشت تا به فینال برسیم اما در این فصل شرایط فوق العاده ای داشته ایم و انتظارات را از خود بالاتر برده ایم. با این وجود دیدارهای مهمی پیش رو داریم و ۳ یا ۴ روز قبل از فینال برای آن دیدار آماده خواهیم شد. باید با روحیه پیروزی به کاردیف سفر کنیم. اگر با ایمان به پیروزی و قهرمانی مقابل رئال مادرید صف ارایی کنیم می توانیم در این رقابت ها به قهرمانی برسیم.

یووه که پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا تحسین بسیاری از کارشناسان فوتبال را برانگیخته است، بسیاری اعتقاد دارند که دروازه بان ۳۹ ساله این تیم، جیانلوئیجی بوفون مستحق دریافت توپ طلای اروپا است، با این وجود آلگری در ادامه افزود:

حتی اگر به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هم نرسیم، جیجی بخاطر همه تلاش ها و نمایش های درخشانی که در سال های اخیر داشته است مستحق دریافت توپ طلای اروپا است. او قهرمانی های متعددی را تجربه کرده است و قهرمانی در جام جهانی را نیز در کارنامه خود دارد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:

602

کد خبر: 767696

وب گردی

وب گردی