مهدیان فرد: ورزش های رزمی باعث افزایشتوان ذهنی می شود

قهرمان ووشو کشور گفت: ورزش های رزمی بیشتر از آنکه برای جسم مفید باشد باعث غنای روحی و افزایش توان ذهنی می شود.

به گزارش ایسکانیوز مهدی مهدیان فرد مربی هنرهای رزمی و قهرمان اسبق ووشو کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: اگرچه بسیاری هنرهای رزمی را در افزایش توان جسمانی و قدرت واکنش سریع می دانند ولی واقعیت این است که توجه این رشته های ورزشی بیشتر بر روی ذهن، قدرت تفکر و روحیه است که باید رسانه ها در این خصوص بیشتر اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: بازی های رایانه ای و اپلیکیشن های تلفن همراه، این روزها باعث شده تا بیشتر کودکان و نوجوانان کم تحرک و گوشه نشین شوند که البته همین امر در طولانی مدت مشکلات دیگری نظیر انزوا، افسردگی و عدم اعتماد به نفس را به همراه خواهد داشت، درحالی که تشویق نسل جدید به ورزش های رزمی باعث شکل گیری شخصیتی باطراوت و پرنشاط در آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران با تنبلی و کسالت غریبه اند افزود: تحقیقات متعدد نشان داده است که ورزشهای رزمی موجب پیشگیری از افسردگی و بالا بردن روحیه عمومی می شود چراکه در هنگام تمرینات و انجام فعالیت ورزشی، بدن انسان اقدام به تولید ماده شیمیایی "سروتونین" بیشتر می کند، به عبارتی مهمترین عامل افسردگی کاهش "سرتونین" در بدن است و داروهای ضد افسردگی نیز در جهت افزایش این ماده در بدن عمل می کند به همین خاطر افراد ورزشکار کمتر دچار بیماری های روحی نظیر انزوا و افسردگی می شوند.

این مربی ادامه داد: ورزش های رزمی باعث افزایش ترشحاتی نظیر "اندورفین" و "اپی نفرین" و "سیتوکین ها" می شود عاملی که باعث خواهد شد سطح هوشیاری، روحیه عمومی و احساس انرژی و شادابی در فرد به طور طبیعی بیشتر شود.

مهدیان فرد ابراز کرد: اگرچه بسیاری رشته های رزمی را خشن و پر برخورد می دانند اما اساس این گونه ورزش ها برپایه افتادگی و تواضع شکل گرفته است، درواقع این افراد پیش از آغاز مبارزه به یکدیگر احترام می گذارند و در پایان رقابت و فارغ از نتیجه پیروزی و یا شکست دوباره باید به رقیب احترام بگذارند و این همان زوایای پنهان هنرهای رزمی است.

قهرمان ووشو کشور گفت: هنرهای رزمی فقط افزایش فعالیت‌ جسمی نیست، بلکه قابلیت‌های پیچیده مغز را در امور مختلف از جمله هماهنگی، چالاکی و سریع‌ بودن و تصمیم صحیح گرفتن را تقویت می ‌کنند به گونه‌ ای که در یک شخص غیر ورزشکار این قابلیت‌ های مغز، خاموش می ‌ماند و به تدریج ذهن تنبل و سست می ‌شود و این گونه افراد، بیشتر تمایل دارند در یک گوشه بنشینند و در فکر فرو روند درحالی که ورزشکاران افرادی پویا و پرتلاشند.

مهدیان فرد در پایان خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده تا کارشناسان و صاحب نظران ورزشی به بررسی لایه های پنهان هنرهای رزمی بپردازند و آن را تنها یک رشته ورزشی مدال آور نبینند بلکه می بایست به پایه های روحی و ذهنی آن نیز توجه نشان داد چراکه معتقدم نسل جدید با ورود به هریک از رشته های رزمی، فردی کارآزموده، پر تلاش و بانشاط خواهد شد.

کد خبر: 767723

وب گردی

وب گردی