مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: گفتمان دفاع مقدس بستری برای ایجاد ترویج فرهنگ ایثار و جهاد است.

کارگاه هم اندیشی_آموزشی با عنوان (گفتمان سازی دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و ایثار) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا نیوز از ارومیه احمد یارمحمدی درکارگاه هم اندیشی_آموزشی که صبح امروز در محل سالن آمفی تئاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارومیه برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و جهاد جزء سیاست های کلان نظام مقدس در سال 1404 است گفت: این روحیه از دیرباز در ایرانیان بوده و تا زمان انقلاب حضرت ولی عصر (عج) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی بن مایه جهد و کوشش است تصریح کرد: برکات، شاخصه اصلی گفتمان است که حضرت آقا در اسفند ماه 67 برشماری کردند چرا که در جنگ چیزی نداشتیم و با تکلیفی که بر مردم محول شده بود و برکات و یاری خداوند توانستیم در برابر ابر قدرت های جهان بایستم.

یار محمدی با تاکید بر اینکه اساتید باید تعهد کنند که اطلاعات 8 سال دفاع مقدس را ابتدا به خوبی شناخته و سپس به دانشجویان انتقال دهند گفت: این که فقط در یک هفته دفاع مقدس با برگزاری یک نمایشگاه و خاطره گویی از کنار مجاهدت های دوران جنگ گذر کنیم، بزرگترین ظلم به دفاع مقدس است.

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بالاترین ثروت ما، ثروت فرهنگی است ادامه داد: میل به جهاد، ارزشمند ترین دارایی مردم در دوران دفاع مقدس بود که مردم با اتکا به آن در برابر دشمن ایستاد.

وی به تلاش دشمنان در حوزه جنگ نرم اشاره کرد و افزود: باید در حوزه دفاع مقدس کار های علمی، فرهنگی و هنری همزمان انجام گیرد و در تمام مقاطع تحصیلی و کتاب ها خروجی دفاع مقدس، گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: فن بیان و نحوه استفاده از کلمات در حوزه معرفی ارزش های دفاع مقدس امر بسیار مهمی است و در برخی از موارد که شاهد عدم برقراری ارتباط های مناسب بین دانشجویان و اساتید هستیم ناشی از ضعف در این حوزه است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس تمام شده اما دفاع، همچنان ادامه دارد گفت: دفاع مقدس در برابر جنگ سخت بود ولی جنگ کنونی جنگ نرم است و به مراتب بسیار سخت تر از دوران دفاع مقدس است.

سردار محسن تیموری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نباید دفاع مقدس و درس های مربوط به آن به فراموشی سپرده شود و ضروری است بیانات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانیم.

انتشار:آخوندی

کد خبر: 767739

وب گردی

وب گردی