زرهانی: سما نقطه آغاز حرکت جدید در آموزش فنی و حرفه ای

اولین نشست ترسیم الگوی آموزشکده مطلوب و بررسی فعالیت های کاربنیان سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور رئیس این سازمان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سید احمد زرهانی معاون دانشگاه و رییس سازمان سما صبح امروز در اولین نشست ترسیم الگوی آموزشکده مطلوب و بررسی فعالیت های کاربنیان خطاب به روسای آموزشکده های سما گفت: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در سال جدید که اعلام کردند جامعه باید به سمت تولید واشتغال برود و در دیدار با معلمان نیز به آموزش فنی وحرفه ای تاکید کردند، پس ما باید خانه تکانی کنیم وانگاره های سنتی را دور بریزیم وآرمان های جدید را در پیش گیریم.

وی با اشاره به طرح این ایده در گردهمایی نجف آباد گفت : استقبال از این طرح نشان دهنده این بود که روسای آموزشکده ها ومعاونان سما وقتی اندیشه ایی مطرح می شود از کنار آن رد نمی شوند وبه دنبال چاره اندیشی برای مسائل ومشکلات هستند .این یعنی ما با نهاد پویا روبرو هستیم واز همین جا میتوان تشخیص داد که چه تفاوتی بین یک نهاد میرا وپویا وجود دارد.

رییس سازمان سما با اشاره به نشست با دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دکتر نوریان مطالعاتی را در حوزه آموزش فنی وحرفه ایی در کشور سوئیس داشته اند و خلاصه این تجربه در آنجا این است که برای دویست وپنجاه شغل استاندارد هایی را تعریف کرده اند و با تقسیم بندی به درجات یک و دو برای هر درجه سطح آموزشی را مشخص کرده که در پایان ارزیابی عملیاتی نیز می شود. در ادامه این آموزش دولت موظف است به فارغ التحصیلان گواهینامه هایی بدهد که بتوانند به بازار اشتغال وارد شوند.

زرهانی در ادامه گفت: دکتر نوریان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالعاتی که انجام داده اند ماموریت جدیدی را برای آموزش فنی و حرفه ای پیش بینی کرده است وسما میتواند نقطه آغاز این حرکت جدید باشد.در این راستا ما باید کلیه مشاغل را مطالعه کنیم، با حمایت دولت و مجلس برای هر شغل دانش های نظری و عملی تدوین کنیم، هرچند زمینه اجرایی چنین برنامه ی گسترده و دایره شمول آن بسیار فراتر از سازمان سما است و مستلزم یک عزم ملی است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 767758

وب گردی

وب گردی