هاشمی طبا: دولت باید از راه های قانونی درآمد های جدید ایجاد کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید از راه های قانونی درامد های جدید ایجاد کند مالیات را فراگیر کند از فرار مالیاتی جلوگیری کند دولت هزینه ها را کاهش دهد و از محل درامدهای جدید بدهی را کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مصطفی هاشمی طبا گفت: مسایل مختلف را باید بصورت نسبی با هم مقایسه کنیم یکی از اشکالات این است که می خواهیم کشورمان در همه موارد در سطح بالا و خوبی باشد این درحالی است که تولید و اقتصاد به ان اندازه رشد نکرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در بخش بهداشت و درمان بویژه حوزه تشخیص در سطح بسیار خوبی هستم و جزو کشورهای پیشرفته دنیا وزارت بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اما بار دولت را سنگین کرده است و خود را به بودجه دولتی وابسته کرده است.

هاشمی طبا گفت: وابستگی به بودجه دولتی به صلاح نیست چراکه بخش بزرگی از بودجه دولت صرف این بخش خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود : در این مورد فکری دارم که نمی دانم چقدر اجرایی است ، مردم برای پرداخت کوچک مشکلی ندارند اما درصورت ابتلا به بیماری های پیشرفته و سخت باید هزینه های زیادی انجام دهند که گاها در تامین هزینه درمان این بیماری ها بامشکل روبرو می شوند.

هاشمی طبا گفت: پیشنهاد من این است که هزینه درمان های کم هزینه توسط مردم پرداخت شود تا سیستم بهداشت و درمان مجال پرداخت درمان های گرانقیمت را داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: خوشبختانه وضعیت شبکه بهداشت و درمان خوب است و بطورنسبی خدمات فراگیر است اما باید تلاش های بیشتری بشود هم اقتصاد رشد بیشتری باشد و درامد سرانه مردم افزایش یابد بارهای سنگین را از دوش مردم برداریم چراکه هزینه های کوچک را مردم توان حل کردنش را دارند.

هاشمی طبا اضافه کرد: بدهی به بخش خصوصی، بیمه و تامین اجتماعی مشکل بزرگ دولت است دولت باید هر چه ممکن است درامدهای جدید تعریف کند و از هزینه ها و بار مالی کاهش دهد نه اینکه وعده های جدید خطرناک بدهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید از راه های قانونی درامد های جدید ایجاد کند مالیات را فراگیر کند از فرار مالیاتی جلوگیری کند دولت هزینه ها را کاهش دهد و از محل درامدهای جدید بدهی را کاهش دهد.

هاشمی طبا افزود: کادر پزشکی که در بیمارستان دولتی کار می کند باید قانع به حدی باشد با افزودن تعرفه برای پزشکان خیلی مسئله حل نمی شود باید کنترل شده باشد بیشتر پرستاران ناراضی هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سیستم های مختلف بیمه ای کشورهای دیگر مشکلاتی هم وجود دارد ما نباید خودمان را با کشورهای مقایسه کنیم که پیشرفته و درامدهای زیاد دارند توانایی کشورها در روبرو شدن با این موضوع متفاوت است ما با این وضعیت دولت نمی توانیم زیاد توقع داشته باشیم.

هاشمی طبا در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: بار دیگر تاکید می کنم من کنار نکشیده ام و بزودی در بیانیه ای دلایل منتشره شدن خبر کذب را بیان می کنم.

302/302

کد خبر: 767762

وب گردی

وب گردی