اظهارات صالحی امیری درباره بنیاد سینمایی فارابی

سید رضا صالحی امیری گفت: فارابی درطول سال‌های انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در بازدید از بنیاد فارابی با تاکید بر این مطلب، افزود: تدوین برنامه‌ای راهبردی ذیل چشم انداز این بنیاد در حال حاضر ضروری است.

وی ادامه داد: مجموعه بنیاد فارابی به بازتعریفی از فعالیت‌های خود براساس واقعیت‌های امروز نیاز دارد و نوسازی و بازسازی در این نهاد در صلاحیت هیات امنای آن است.

صالحی امیری گفت: فارابی در طول سال‌های انقلاب اسلامی به یک نهاد فرهنگی موثر تبدیل شده است و این سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحولات فعالیت‌های سینمایی در کشور، تصریح کرد: باید بدانیم جایگاه سینما و فضای مجازی در دهه چهارم کجاست و از اینرو باید گفتمان سینما شکل بگیرد.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر واسپاری امور به بخش خصوصی به عنوان سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: توجه به سامانه درخواست نمایش خانگی (VOD) و تقویت بخش بین الملل و کودک و نوجوان در جشنواره های سینمایی ضروری است.

وی در عین حال بر تدوین برنامه استراتژیک شفاف با نگاه ٥ ساله تاکید کرد و گفت: جریان‌سازی اخلاقی و احیای اخلاق از طریق سینما نقش بسزایی در برون رفت جامعه از وضعیت کنونی دارد.

در این دیدار محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد فارابی بر اهمیت این بنیاد و نقش آن در ارتقای سینمای کشور تاکید کرد.

در بخش دیگری از این بازدید علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی گزارش جامعی از مجموعه فعالیت‌ها و عملکرد این بنیاد در طول دولت یازدهم ارائه داد.

در این دیدار همچنین اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی به ارائه دیدگاه های خود نسبت به فعالیتهای این بنیاد پرداختند.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 767769

وب گردی

وب گردی