بیش از 2هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف اعضای هیات علمی هستند

آیین نهمین مراسم دانش آموختگی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در سالن مینوی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز مراسم دانش آموختگی 128 دانش آموخته این پردیس در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حضور دکتر محمود فتوحی حضور ریاست دانشگاه صنعتی شریف، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف، حسن قشقاوی، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، امام جمعه جزیره کیش، ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از مسولان محلی و خانواده ی دانش آموختگان در این پردیس برگزار شد.

فتوحی در این مراسم گفت: بیش از 2000 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور مشغول به کارند و 3 تن از روسای دانشگاه های برتر کشور نیز از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف برای رفع نیازمندیهای کشور باید به سمت پژوهش و فناوری های علمی برود و نقش دانشگاه صنعتی شریف و پردیس کیش در این زمینه راه گشاست.

رئیس هیات امنای پردیس گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش ها، ایجاد پژوهشکده و جذب دانشجویان خارجی و انجام برنامه مشترک با دیگر دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی داخل و خارج و مراکز صنعتی از مهمترین برنامه های این پردیس است و به تحقق بستر بین المللی ارائه 60 درصدی دروس به زبان انگلیسی و تحقق 100 درصدی این مهم تا مهرماه اشاره کرد.

ارایه بورس تحصیلی برای جذب دانشجویان برتر داخلی و خارجی، ارایه تسهیلات برای جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج، توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز های منطقه، ارایه دوره های آموزشی کوتاه مدت و برگزاری کنفرانس های بین المللی با محویت پردیس از دیگر برنامه ها و اهداف پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف است که توسط ریاست دانشگاه بیان شد.

در ادامه دکتر علی سلک غفاری، رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: در این دوره شاهد دانش آموختگی 392 نفر هستیم که از این تعداد 347 نفر در دوره کارشناسی ارشد، 40 نفر کارشناسی و 5 نفر دکتری هستند و 128 نفر از ایشان در نهمین مراسم دانش آموختگی حضور دارند.

او افزود: اجرای برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر بین المللی، انجام فعالیت های پژوهشی با محوریت انتقال دانش و توسعه فناوری، برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی با شاخص های بین المللی برای ارتقای تخصص و مهارت کارشناسان شاغل در صنایع استراتژیک برای تامین نیازهای صنعتی کشور و منطقه 4 محور برنامه های این دانشگاه است که در هیات امنای این دانشگاه باز تعریف شده است.

غفاری گفت: پویایی برنامه ها و حمایت ویژه ریاست دانشگاه شریف برای ارتقای فعالیت های این پردیس به عنوان یکی از سرمایه های ملی کشور تضمین کننده توسعه پایدار و موفقیت در رشد روز افزون آن خواهد داشت که تصویب بیش از 2 میلیارد تومان بورس تحصیلی برای ورودی سال جاری است.

دانش آموختگان پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف، لوح تقدیر و تندیس یادبود مراسم دانش آموختگی را از دست مسولین دانشگاه دریافت کردند.

پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف از سال 1383در جزیره کیش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از 1500 دانش آموخته داشته است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/201

کد خبر: 767775

وب گردی

وب گردی