استراتژی های مدیریت دکتر نوریان موجب پیشرفت و توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با خرسندی از انتصاب شایسته دکتر علی محمد نوریان به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حکم دکتر ولایتی عنوان کرد: یقیناٌ استراتژی های مدیریت دکتر نوریان موجب پیشرفت و توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در گفنگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی بود که به همت بزرگان این کشور اعم از رهبر کبیر انقلاب،شهید بهشتی،مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی تاسیس شد گفت: یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی ترویج علم و بالابردن سطح سواد در کشور و رسیدن به قله های موفقیت علمی بود چرا که برنامه اصلی این بود تا ایران به عنوان قبله آحاد مسلمین بتواند جزء چند کشور سطح دنیا در حوزه علمی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می آید خاطر نشان کرد: ما اگر به تاریخ اوایل انقلاب بازگردیم می بینیم که کشور ما چه شرایطی داشت و چه افرادی می توانستند در مقطع تحصیلات عالی حضور داشته باشند و یقینا این افراد بسیار محدود بودند.

وی افزود: التزامی که در اوایل انقلاب بوجود آمد شکستن این محدودیت بود و با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی این امر میسر شد.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با شایسته دانستن انتصاب دکتر نوریان در کسوت سرپرستی بزرگترین مرکز علمی حضوری جهان بیان کرد: انتصابات در دانشگاه آزاد در حیطه نظر هیات امنا و شورای عالی انقلاب فرهنگی است ضمن آنکه در هیات امنا صلاحیت افراد مورد بررسی قرار گرفته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به شور و در نهایت تصمیم گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: یقینا دکتر ولایتی با تمامی مقامهای مسئول این هماهنگی را ترتیب داده تا دکتر نوریان به عنوان سکاندار بزرگترین دانشگاه حضوری جهان منصوب شود که امیدواریم این انتصاب محکم تر از حال حاضر صورت گیرد.

این عضو خانه ملت یکی از ویژگی های دکتر نوریان را داشتن روحیه انقلابی دانست و اذعان کرد: شخصیت و عملکرد دکتر نوریان به طوری است که سالیان سال با بزرگان سیاسی کشور مانند دکتر علی اکبر ولایتی و مرحوم آیت الله هاشمی از نزدیک همکاری داشته است فلذا این تغییر و تحولات موجب تقویت بنیه علمی کشور خواهد بود و می توان گفت استراتژی دانشگاه آزاد بر محوریت منویات و چهارچوب نظام دنبال خواهد شد.

حسن بیگی گفت: امیدواریم دکتر نوریان هم نسبت به اقداماتی که در گذشته انجام شده و هم برنامه ها متعهد بوده و بتواند بستر های تقویت زیر ساخت های کلان علمی کشور را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت نیاز به اصلاحات برنامه های اجرایی باید به نحوی عمل شود که طبق برنامه چشم انداز 20 ساله به جایگاه و اهدافی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است دست پیدا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه دکتر نوریان با توجه به سابقه علمی و همکاری هایی که با بدنه دانشگاه آزاد اسلامی داشته است یقینا به نحوی عمل خواهد کرد که دانشگاه آزاد را درمسیری قرار دهد تا به نقطه مطلوب و مورد نظر برسد گفت:همگرایی و استراتژی های مدیریت دانشگاه آزاد توسط چنین فردی موجب پیشرفت و توسعه کیفی آن خواهد شد ضمن آنکه دانشگاه آزاد اسلامی باید به قطب مرکز علمی در سطح منطقه مبدل شود .

حسن بیگی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع بدنه دانشگاه آزاد نسبت به پذیرش دکتر نوریان نگاهی مثبت دارد و امید است تا با همگرایی که در این دانشگاه حس می شود در آینده ای نزدیک شاهد ترقی عملکرد این مرکز علمی در سطح منطقه و بین الملل باشیم.

300/301

کد خبر: 767776

وب گردی

وب گردی