طراحی یک کلاه ایمنی برای جلوگیری از تصادف

مبتکران فرانسوی سامانه‌ای ابداع کرده‌اند که روی قسمت عقب کلاه موتورسواران نصب می‌شود و به رانندگان پشت سر درباره کاهش سرعت موتورسیکلت هشدار می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، کیت جدید شرکت استارت‌آپ Cosmo Connected ترکیبی از چراغ ترمز و یک برنامه نرم‌افزاری تلفن همراه است و به منظور ارتقای ایمنی موتورسواران طراحی شده است.

این سامانه از یک حسگر شتاب‌سنج برای شناسایی کاهش سرعت موتورسیکلت استفاده می‌کند. صرف نظر از این که کاهش سرعت ناشی از ترمز گرفتن موتورسیکلت یا فقط کند شدن سرعت آن است، در هر حالت، 12 چراغ ترمز ال‌ای‌دی این کیت فعال می‌شوند تا به رانندگان پشت سر هشدار دهند سرعت موتورسیکلت جلویی آن‌ها در حال کند شدن است.

کیت ابداعی که فقط 150 گرم وزن دارد، در یک محفظه ضد آب قرار گرفته که این محفظه از پلی‌کربنات و لاستیکEPDM ساخته شده است. این سیستم با استفاده از یک صفحه پایه پلاستیکی و به صورت مغناطیسی روی کلاه نصب می‌شود.

صفحه پلاستیکی هم با یک نوار چسب دو طرفه روی کلاه قرار می‌گیرد بنابراین چراغ ترمز را می‌توان به آسانی روی کلاه‌های مختلف نصب کرد به شرط این که این کلاه‌ها مجهز به پایه مغناطیسی باشند.

علاوه بر عملکرد به عنوان چراغ ترمز، می‌توان این فناوری را در حالت همیشگی چشمک‌زن قرار داد تا وقتی موتورسوار در شرایط کم نور حرکت می‌کند یا کنار جاده پارک می‌کند، نور چراغ خطر دو برابر شود.

کیت Cosmo Connected با باتری لیتیم-یون 900 میلی‌آمپر ساعت نیرودهی می‌شود و این باتری قابلیت شارژ دوباره را دارد. گفته می‌شود این سیستم با این باتری به مدت هشت ساعت کار می‌کند اما استفاده مداوم از آن در حالت خطر می‌تواند این مدت زمان را به سه ساعت کاهش دهد.

افزودن ژیروسکوپ به شتاب‌سنج این کیت به شناسایی تصادفات احتمالی کمک می‌کند؛ در این حالت، کیت از طریق بلوتوث به یک برنامه نرم‌افزار گوشی هوشمند وصل می‌شود و پیغام اضطرار را ارسال می‌کند.

مبتکران روی سایت کیک استارتر در حال بازاریابی برای سامانه جدید هستند و در صورتی که سرمایه تولید آن تامین شود، ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

این کیت در رنگ‌های سفید و سه رنگ متغیر مشکی، به بهای 129 دلار عرضه خواهد شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:اخوندی

کد خبر: 767784

وب گردی

وب گردی