سمینار کار آفرینی در صنعت نفت و گاز برگزار شد

سمینار کار آفرینی در صنعت نفت و گاز به همت شاخه دانشجویی انجمن بین المللی مهندسان نفت دانشگاه صنعتی شریف عصر روز گذشته در سالن سبز دانشکده مهندسی شیمی و نفت برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری در صنعت نفت گاز و ذغال سنگ کشور طی سخنانی نکاتی پیرامون کار آفرینی در صنعت نفت و گاز بیان کرد.

وی گفت: انجمن مهندسی نفت و گاز مصداق بارز کار آفرینی علمی و فرهنگی است و فقط نباید به کار آفرینی اقتصادی اتکا کرد و با کار آفرینی علمی می توان چالش های هر حوزه را بررسی نمود و راه حل های خوبی پیدا کرد.

توفیقی پایش تکنولوژی را یکی از موارد مهم در ایجاد یک کارخانه دانست و افزود: صنعتی موفق است که در تعامل با واحد های تحقیق و توسعه تکنولوژی راه را پایش کند و بهره وری را افزایش دهد. متاسفانه صنعت نفت کشور امروز فن آوری جدیدی برای عرضه ندارد و با همان تکنولوژی سابق همچنان در حال فعالیت است .

توفیقی گفت: ما زمانی بررسی مشکلات صنعت نفت کشور را به بیگانگان واگذار کرده بودیم و فرصت ها برای مطالعات اقتصادی را از دست دادیم و این فرصت باید به داخل کشور برگردد تا کار آفرینی ایجاد کند.

وی ایجاد منطقه فن آوری انرژی در منطقه خوزستان را یک اقدام عملی برای به دست آوردن فرصت ها دانست و افزود: هم اکنون در کشور 2 هزار شرکت سازنده تجهیزات نفت و گاز در کشور فعال هستند که از این بین حدود400 شرکت در خوزستان فعالیت دارند و در حال کپی کاری هستند و توان طراحی داخلی متاسفانه وجود ندارد و این یعنی توسعه انرژی اتفاق نمی افتند و در نتیجه فرصت ها را از دست می دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری در صنعت نفت گاز و ذغال سنگ کشور گفت: ما زنجیره ایده تا بازار را در منطقه فن آوری خوزستان شناسایی کرده ایم و در سه محور توانمند سازی شرکت ها، توسعه فضای کسب و کار و توسعه بازار در حال تلاش برای به دست آوردن فرصت ها و در نتیجه آن ایجاد اشتغال هستیم.

در این سمینار میزگردی یا حضور دکتر ایروانی مدیر عامل شرکت دانا، دکتر پیوندی مدیر عامل شرکت تاپیکو، مهندس موسوی رهپیما مدیر عامل فومن شیمی و دکتر طهماسبی مدیر عامل شرکت سیالات حفاری پارس با موضوع برگزار شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/201

کد خبر: 767785

وب گردی

وب گردی