روستائیان عضو صندوق بیمه اجتماعی با ۱۰ سال سابقه بیمه‌ای و ۷۰ سال سن امکان بازنشستگی دارند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی با ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و ۷۰ سال سن امکان بازنشستگی دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدرضا رستمی در جریان مراسم اعطام اولین احکام بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار مازندران، مدیرعامل بانک کشاورزی، نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از روستاییان برگزار شد با بیان این خبر گفت: بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند، بازنشسته می‌شوند و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار خواهند شد.

وی ادامه داد: این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.

رستمی گفت‌: همچنین علاوه بر 250 هزار نفر تا پایان سال 96 تعداد 50 هزار نفر دیگر نیز از این قانون برخوردار و بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.

وی افزود : این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت : براساس قانون ، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال به بالا تعریف شده است .

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مازندران 70 هزار خانوار است .

بر اساس گزارش روابط‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، رستمی جمعیت زیر پوشش را 6 میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که دولت تلاش می کند تا افراد بیشتری از کشاورزان ، روستائیان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 767809

وب گردی

وب گردی