دکتری قدیانی: تنها راه حل منطقی مشکلات کشور توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت آنهاست/ قشقاوی: امیدواریم با برجام بتوانی تعداد دانشجویان خارجی در داخل کشور  را به ده برابر افزایش دهیم.

 آیین مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با حضور رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانش آموختهی دانشگاه صنعتی شریف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حضور دکتر قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف، حسن قشقاوی، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه و خانواده دانش آموختگان برگزار شد.

قدیانی با تقدیر از نقش دانشگاه صنعتی شریف در تبریک نیروهای نخبه اظهار داشت: فارغ التحصیلان ثروت و دارایی عظیمی برای دانشگاه و کشور هستند که ما باید از این پتانسیل در جهت رفع مسائل و مشکلات موجود در جامعه بهره مند شویم.

وی در ادامه گفت: فارغ التحصیلان سرمایه معنوی بسیار مهم هر دانشگاه است. سرمایه ای ارزشمند که حاصل تلاش و سختکوشی استادان، مدیرانی، دانشجویان و چندین و چند بخش از جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند که امنیت و ارامش و امکانات را برای کسب علم و دانش آماده سخته اند.

وی با تاکید بر توسعه اهداف دانشگاه و دسترسی به مدارج بالای پژوهش، فناوری و کارآفرینی تصریح داشت: از مهم ترین دلایل فرار مغز ها و مهارت نخبگان به سایرکشور ها عدم توجه کافی و بها دادن به نخبگان در داخل کشور است. توجه به نخبگان و استفاده از ظرفیت ها و استعداد های جوانان یکی از اصلی ترین برنامه های مسئولین کشور باید باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری نخبگان را از هدایای خداوند به یک کشور دانست و گفت: مشکلات کشور جز با توجه به ظرفیت درونی و نخبگان خود حل نخواهد شد. ارائه امکانات کافی به نخبگان برای پژوهش و تحقیق وظیفه است.

فتوحی در این مراسم بیان کردند: بیش از 2000 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور مشغول بکارند و 3 تن از روسای دانشگاه های برتر کشور نیز از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف برای رفع نیازمندیهای کشور باید به سمت پژوهش و فناوری های علمی برود و نقش دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه راه گشاست.

رئیس هیات امنای پردیس بیان کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش ها ، ایجاد پژوهشکده و جذب دانشجویان خارجی و انجام برنامه مشترک با دیگر دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالی داخل و خارج و مراکز صنعتی را در تشریح برنامه های این پردیس اعلام کردند و جهت تحقق بستر بین المللی ارائه 60 درصدی دروس به زبان انگلیسی و تحقق 100 درصدی این مهم تا مهرماه اشاره کرد.

ارایه بورس تحصیلی برای جذب دانشجویان برتر داخلی و خارجی ، ارایه تسهیلات برای جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج ، توسعه کمی و کیفی رشته های تحصیلی متناسب با نیاز های منطقه ، ارایه دوره های آموزشی کوتاه مدت و برگزاری کنفرانس های بین المللی با محویت پردیس از دیگر برنامه ها و اهداف دانشگاه صنعتی شریف است که توسط ریاست دانشگاه بیان شد.

در ادامه علی سلک غفاری، رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد در این دوره دانش آموختگی 392 فارغ التحصیل داریم که از این تعداد 347 نفر در دوره کارشناسی ارشد ، 40 نفر کارشناسی و 5 نفر دکتری هستند که 128 نفر از ایشان در نهمین مراسم دانش آموختگی حضور دارند، همزمان با نهمین دوره دانش آموختگی، انجمن دانش آموختگان پردیس با عضو گیری که انجام پذیرفته تشکیل و کارت عضویت به اعضا اعطا شده است.

غفاری اجرای برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر بین المللی ،انجام فعالیتهای پژوهشی با محوریت انتقال دانش و توسعه فناوری ،برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی با شاخص های بین المللی برای ارتقای تخصص و مهارت کارشناسان شاغل در صنایع استراتژیک برای تامین نیازهای صنعتی کشور و منطقه 4 محور برنامه های این دانشگاه است که در هیات امنای این دانشگاه باز تعریف شد.

وی تصریح داشت: پویایی برنامه ها و حمایت ویژه ریاست دانشگاه شریف برای ارتقای فعالیت های این پردیس به عنوان یکی از سرمایه های ملی کشور تضمین کننده توسعه پایدار و موفقیت در رشد روز افزون آن خواهد داشت که تصویب بیش از 2 میلیارد تومان بورس تحصیلی برای ورودی سال جاری است.

ایجاد زیر ساخت های لازم برای تسهیل در جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور و توسعه رشته های کارشناسی از دیگر برنامه های راهبردی این دانشگاه است که توسط ریاست پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم ذکر گردید.

سخنران دیگر این مراسم حسن قشقاوی، معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه بود ، وی خاطر نشان ساخت: این امیدواری وجود دارد که در سایه جو مثبت ایجاد شده پس از گفت و گوهای هسته ای و برجام تعداد دانشجویان بورسیه و خارجی داوطلب تحصیل در دانشگاههای ایران به 10 برابر کنونی و بیشتر از آن ارتقا یابد. تعداد 30 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای کشور در حال تحصیل هستند که این تعداد با توجه به ظرفیت های خوب آموزش عالی کشور می تواند به حدود 200 هزار نفر برسد .

در پایان مراسم دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف، لوح تقدیر و تندیس یادبود مراسم دانش آموختگی را از دست مسئولین دانشگاه دریافت کردند.

کد خبر: 767813

وب گردی

وب گردی