مطهری: مسایل را در معیشت خلاصه نکنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسایل را در معیشت خلاصه نکنیم،گفت: معیشت مساله مهمی است، اما مساله آزادی های اخلاقی و معنوی مسایل بسیار مهمی است که نباید آنها را کوچک تلقی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری شامگاه یکشنبه در جمع حامیان حجت الاسلام حسن روحانی در شهرستان ملایر اظهار کرد: ممکن است اگر دولت دیگری روی کار بیاید، برجام را ابتر گذاشته و یا ناخواسته کشور را به سمت جنگ پیش ببرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم یک نابسامانی بزرگ اقتصادی را تحویل گرفت و کشور را در ریل درستی قرار داد، افزود: تجربه ای که دکتر روحانی در چهار سال گذشته کسب کرد، سرمایه بزرگی برای چهار سال آینده است.

وی بیان کرد: اگر دولت دیگری به روی کار بیاید، به طور قطع بی توجهی به ملت و به فصل سوم قانون اساسی، مساله بازداشت ها، ممانعت ها از آزادی بیان، ظلم به برخی خبرنگاران، ایجاد محدودیت ها و خطوط قرمز مسئولان از سوی برخی افراد، به مراتب بیشتر خواهد شد.

مطهری با بیان اینکه مسایل را در معیشت خلاصه نکنیم، ابراز کرد: معیشت مساله مهمی است، اما مساله آزادی های اخلاقی و معنوی مسایل بسیار مهمی است که نباید آنها را کوچک تلقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی بخش ها نقص هایی هم در دولت وجود داشته باشد، افزود: نکته بسیار مهم این است که ما هم اکنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم و به سوی هدف و مقصد می رویم و این یک امتیاز بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر فضای کنونی کشور را بدانیم، ادامه داد: در دولت قبل به صراحت عنوان می شد که قانون را اجرا نمی کنم ولی دولت یازدهم نابسامانی ها را به انضباط مالی تبدیل کرد و تخلف دولت از قانون و قانون شکنی به شدت کاهش یافت.

مطهری دور دوم فعالیت دولت را بهتر دانست و خاطرنشان کرد: مخالفان و منتقدان دولت در دور اول تمام تلاششان این است که دولت به دور دوم نرسد اما وقتی به دور دوم رسید، شیطنت ها و بی اخلاقی هایی که در طول چهار سال علیه دولت دیدیم ، کمتر خواهد بود و دولت در دور دوم خود، قطعا موفق تر خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر دولت دکتر روحانی ادامه پیدا نکند، رفع حصر پیچیده تر خواهد شد، اما با ادامه دار بودن دولت روحانی این مسایل حل خواهد شد.

وی بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و انتخاب فرد اصلح تاکید کرد و افزود: مردم باید کاندیداهای ریاست جمهوری را با هم مقایسه کنند که کدامیک کشور را در مسیر درست تری قرار داده و ما را بهتر به آرمان های انقلاب اسلامی می رساند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از این فضای ایجاد شده باید استفاده مطلوب داشته باشیم، افزود: مردم باید در انتخابات پیش رو مشارکت جدی و بالایی داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، مطهری همچنین دین اسلام را به واسطه دارا بودن احکام برای تمامی حوزه ها، کاملترین دین دانست و اظهار کرد: بر این اساس مردم وظیفه دارند در سیاست و تعیین سرنوشت خود دخالت کنند و امام راحل(ره) نیز آن را یک تکلیف شرعی به مردم معرفی کرد.

وی با بیان اینکه نهضت اسلامی از مشارکت مردم در عرصه های مختلف سرعت گرفت، افزود: امروز نباید اینگونه تصور کنیم که حضور ما در انتخابات تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، چراکه بسیاری از آرمان های ما با این حضور محقق می شود.

وی تاکید کرد: حضور گسترده و مشارکت بسیار بالا در انتخابات پیش رو جدای از اینکه به چه کسی رای خواهیم داد، تاثیر بسزایی در اقتصاد، سیاست و امنیت کشور ما در آینده خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اجتماعی و سیاسی مردم در همین میدان ها شکل می گیرد و اینکه امروز افراد مختلف با گرایش های مختلف سیاسی نظرهای خود را مطرح و مردم را به فکر و انتخاب وادار می کنند، موجب رشد سیاسی می شود.

مطهری ادامه داد: امروز مردم ما بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب، رشد خوبی پیدا کرده اند و به خوبی می دانند چه کسانی اصلح و خیرخواه آنها هستند و چه کسانی شعارهای قابل تحقق و یا غیرعملی مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه رشد اجتماعی با اجبار به دست نمی آید، بیان کرد: کمال مطلوب با اجبار حاصل نمی شود مانند انتخابات که از موارد رشد اجتماعی است و با اجبار نمی شود، بلکه مردم باید خودشان اظهار نظر و انتخاب داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 767864

وب گردی

وب گردی