فعال سیاسی:خارج شدن از ذیل فصل 7 منشور شورای امنیت، کار بسیار بزرگی است

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اگر دولت یازدهم در این سال ها هیچ کاری هم نکرده باشد، همین برجام آنقدر دستاورد بزرگی است که برای قدردانی و تشکر، کفایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی مبلغ یکشنبه شب در همایش رأی اولی ها در ستاد بانوان و فرهنگیان حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشت افزود: اگرچه دولت علاوه بر برجام خدمات بزرگی انجام داده اما همین دستاورد برای تشکر از دولت یازدهم کافی است.

وی اظهار کرد: البته دولت کارهای بزرگ دیگری همچون کنترل و مهار تورم افسار گسیخته و رونق کشاورزی را نیز انجام داده اما خارج شدن از ذیل فصل 7 منشور شورای امنیت، کار بسیار بزرگی است.

مبلغ بیان کرد: کشوری که از نظر سازمان ملل تهدید جهانی محسوب شود و بر این اساس، قدرت های جهان اجازه حمله نظامی به آن داشته باشند، خارج کردن پرونده آن از این وضعیت، کار بسیار مشکلی است و در چنین شرایطی، دیپلمات های ورزیده ما توانستند همه تحریم ها را بردارند.

وی با اشاره به مخالفت های انجام شده با دولت و رویکرد سیاست خارجی آن گفت: مخالفان دولت ناجوانمردانه و با بی انصافی به این موضوع پرداختند؛ تا قبل از برجام در رسانه هایشان تیتر می زدند که چنین چیزی غیرممکن است اما وقتی برجام اتفاق افتاد، می گفتند همه مشکلات باید یک شبه حل شود و مطالبات مردم را بالا بردند.

مبلغ همچنین به برخی رویکردهای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اضافه کرد: اکنون نیز آنان روی مشکلات اقتصادی، رکود و بیکاری مانور داده اند، تقسیم بندی های 4 درصدی و 96 درصدی می کنند، وعده افزایش یارانه های نقدی و ایجاد میلیون ها شغل می دهند.

وی با یادآوری فسادهای اقتصادی در دولت گذشته افزود: اکنون با عزت و امنیت زندگی می کنیم و به گفته کارشناسان دو دهه طول می کشید که خرابه های به جا مانده از دولت گذشته اصلاح شود ولی دولت یازدهم، طی حدود چهار سال اصلاح کرد.

این فعال سیاسی گفت:ما امروز به دنبال رئیس جمهوری هستیم که خواهان تداوم عزت و سربلندی ایران و معتقد به مواردی همچون حقوق شهروندی، آزادی بیان، مطبوعات آزاد و احزاب باشد.

حسنی جوریابی یکی از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید، دولتی بدنبال تحقق آزادی و ایجاد اشتغال است و در حالی که بیشترین درآمد در دولت قبلی بود، این دولت با وجود کاهش درآمدهای نفتی، کشور را مدیریت کرد.

وی افزود: امروز باید با حضور حداکثری در انتخابات، تداوم این رویکرد و منش را در عرصه مشارکت سیاسی، برگزینیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

300/301

کد خبر: 767868

وب گردی

وب گردی