در خواست نخست وزیر استرالیا از چین درباره کره شمالی

'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه از چین خواست از نفوذ خود بر کره شمالی برای تضمین صلح و ثبات در شبه جزیره کره استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، این درخواست استرالیا از چین پس از آزمایش روز یکشنبه موشک بالستیک کره شمالی انجام شد که ظرف 30 دقیقه 800 کیلومتر را طی کرد و تا ارتفاع 2 هزار کیلومتری بالا رفت.
به نوشته تارنمای شبکه 'اسکای نیوز' استرالیا، نخست وزیر این کشور، آزمایش موشکی کره شمالی را یک مثال دیگر از 'رفتار بی پروا و تحریک آمیز و غیرقانونی یک دولت سرکش' دانست.
وی در گفت وگو با خبرنگاران در سیدنی با اشاره به چین که بزرگترین اهرم و مسئولیت را بر عهده دارد، گفت که بزرگترین مسئولیت چین باید ایجاد احساس همسو کردن کره شمالی با پکن باشد.
'مالکوم ترنبول 'گفت: ما مشتاقانه منتظر افزایش همکاری بین چین و ایالات متحده و کشورهای دیگر از جمله خودمان برای حصول اطمینان در مورد صلح و ثبات در شبه جزیره کره هستیم.
'ماکوتو یامازاکی' یک فرمانده پیشین ناوگان نیروی دریایی 'دفاع از خود' ژاپن پیش بینی کرد کره شمالی می تواند با توسعه توان موشکی خود منطقه هاوایی را مورد اصابت قرار دهد که در صورت بروز چنین اتفاقی، این تهدید آن قدر عظیم خواهد بود که بتواند اوضاع امنیتی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
کره شمالی نیز امروز با موفقیت آمیز خواندن این آزمایش اعلام کرد که موشک شلیک شده تا 2 هزار و 111 متر و نیم ارتفاع گرفته و 780 کیلومتر هم طی مسافت کرده است.
پیونگ یانگ نوع و مدل موشک شلیک شده را بالستیک میان برد و از مدل 'خواسونگ 2' زمین به زمین معرفی کرده است.

303/300

کد خبر: 767877

وب گردی

وب گردی