تهران - ایسکانیوز: علی دایی بعد از برکناری از مربیگری پرسپولیس به ورزشگاه درفشی‌فر رفته است.

دایی در جمع خبرنگاران گفت برکناری‌اش برنامه ریزی شده بوده و می‌خواستند او و رحیمی را زمین بزنند: «این مسائل طبیعی است. هر سرمربی یک روز به تیم می‌آید و یک روز هم می‌رود، به هر حال برای من هم این اتفاق رخ می‌داد. مگر من چند سال پیش راحت از پرسپولیس نرفتم؟ من دنبال این مسائل نیستم اما روش غلطی در پیش گرفته شده است. با توجه به مسائلی که به وجود آمده بود از اسفند سال قبل می‌دانستیم دنبال چی هستند. از زمانی که من و آقای رحیمی آمدیم مشکلات از روز اول آغاز شد. من سال قبل حرف‌هایی زدم که از همان موقع آقایان نمی‌خواستند افرادی مثل ما به کار خود ادامه دهیم و حالا این موضوع را عملی کردند. همه جور کاری کردند. از روزی که تیم برای این فصل تشکیل می‌شد همه کار انجام دادند.»

سرمربی سابق پرسپولیس از روش برکناری‌اش ناراضی است: «من به تصمیم آنها احترام می‌گذارم اما روش غلطی است مگر من با سایت‌ها و رسانه‌ها قرارداد داشتم که باید برکناری‌ام را در سایت‌ها و رسانه‌ها ببینم؟ متاسفانه این روش غلط است. اگر می‌خواهند برکنار کنند نامه‌ای بزنند و اعلام کنند.»

دایی اعتقاد دارد از تیم ملی با نظر رییس جمهور کنار رفته و حالا با نظر وزیر ورزش باید از پرسپولیس برود: «افتخار می‌کنم روزی که از تیم ملی رفتم رییس جمهور وقت مرا کنار گذاشت و حالا وزیر ورزش چنین کاری انجام داد. سر من برود همیشه حقیقت را می‌گویم.»

او از ورود سیاسی به عنوان فردی غیر ورزشی به فوتبال انتقاد کرد: «کسی که نمی‌داند فوتبال چیست و معلوم نیست از کجا آمده، فقط به صرف پول داشتن به قول آقایان در وزارت به سه تیم ایرانی کمک می‌کند. این آدم به پرسپولیس می‌آید همین اتفاقات هم باید بیفتد و برای پرسپولیس تصمیم می‌گیرد. همه چیز برعکس شده اما من تابع مدیرعامل باشگاه هستم.»

دایی دلیل برکناری ناگهانی‌اش را ترس از پیروزی‌های آینده پرسپولیس می‌داند: «اگر روزنامه‌ها را بخوانید همه این اتفاقات پیش‌بینی شده بود پرسپولیس این هفته بازی دارد و با تمام وجود دوست دارم برنده شود، سه بازی آینده پرسپولیس در تهران است ما سختی‌ها را پشت سر گذاشته بودیم و تیم در حال رسیدن به آرامش بود. خودم زیاد دوست ندارم صحبت کنم چرا که پرسپولیس می‌تواند موفق باشد شما به انتخاباتی که صورت گرفته فقط نگاه کنید. آنها پاداش مصاحبه و حرف زدن علیه من را گرفتند و به خاطر این انتخاب تبریک می‌گویم. برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم به تمام این بچه‌ها معتقدم اما شما در این هفته‌ها می‌بینید ما بهتر بازی می‌کردیم. در مقابل تراکتورسازی که شکست خوردیم از لحاظ فنی عملکرد بهتری داشتیم. اکنون وقت صحبت نیست در 5 ماه گذشته نه تنها من بلکه علیرضا رحیمی و بچه‌ها هم فشار زیادی متحمل شدیم. فقط از این ناراحتم که چرا شخصی که در کار تراکم و ماده 100 است در مورد من صحبت می‌کند. از قبل همه چیز معلوم بود و الان دیگر راجع به آن حرف نمی‌زنم.»

تا زمانی که حکم برکناری دایی به دستش برسد او کنار تیم خواهد ماند: «از این مورد خبر ندارم تا موقعی که حکم دارم و به صورت رسمی به من نگویند از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شدم کنار بچه‌ها هستم. هر زمان نامه رسمی بدهند مطمئنا کنار می‌روم. همانطور که چند سال قبل هم خیلی راحت این کار را انجام دادم. شما در مدت جدایی‌ام یک مصاحبه از من ندیدید و اکنون هم مصاحبه‌ای از من نمی‌شنوید. من عاشق این مردم هستم و از آنها حلالیت می‌طلبم شاید نتوانستیم خیلی خوب نتیجه بگیریم. باز هم می‌گویم، کجای دنیا رییس‌جمهور سرمربی تیم را مشخص می‌کند؟»

بعد از برکناری دایی مبلغی به حساب بازیکنان پرسپولیس ریخته شده. سرمربی سابق سرخپوشان می‌گوید از اینکه با رفتنش بازیکنان به حق و حقوقشان می‌رسند خوشحال است: «پولی که به حساب تیم ریختند بسیار ناچیز است. مطمئن باشید از این به بعد که ما می‌رویم شاید اتفاقات دیگری بیفتدو حداقل از این خوشحالم که بچه‌هایم به حق و حقوقشان می‌رسند. این بچه‌ها موفق می‌شوند و از آنها می‌خواهم علی دایی را فراموش کنند. رحیمی از آن چیزی که فکر می‌کردم مردتر است. او خیلی بزرگوار است. بعضی کسانی که تازه در فوتبال پیدایشان شده و ادعای مدیریت دارند بهتر است امثال رحیمی در کشور به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد.»

دایی با هم تاکید کرد برکناری‌اش کاملا غیر فوتبالی و توسط مسئولان سیاسی انجام شده است: «من برای این تیم دعا می‌کنم و بدانید که پرسپولیس را تشویق می‌کنم تا موفق باشد ما روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم. هم اکنون زمانی بود که تیم به هماهنگی فنی رسیده بود و داشت کار خود را پیش‌ می‌برد. در هر صورت تابع تصمیم مسئولان باشگاه هستم و سرمربی را هم مسئولان باشگاه برکنار می‌کنند. من مطیع هستم اما هر موقع که به صورت رسمی این برکناری را اعلام کردند مخلص همه آنها هم هستم. علی دایی به کسی باج نمی‌دهد و زیر پرچم کسی به جز آقا امام حسین خم نمی‌شود. مجیزگوی کسی نیستم و همیشه حق را می‌گویم. مطمئنم بازیکنان نتایج خوبی کسب می‌کنند چون بازیکنان خوبی هستند آنها علی دایی را فراموش کنند. از هواداران حلالیت می‌طلبم و به کسانی که هدایت تیم رابه عهده گرفتند تبریک می‌گویم. امیدوارم به تیم کمک کنم آنها پاداش مصاحبه‌هایی را که انجام دادند می‌گیرند. مطمئن باشید گذر زمان همه چیز را نشان می‌دهد. این اتفاقات در ورزش رخ می‌دهد اما روش کار صحیح نیست و این مسئله زنگ خطری برای تمام اهالی ورزش و کسانی است که در فوتبال بوده‌اند. اینکه افرادی که اصلا در این فضا نبوده‌اند و به قول وزارت ورزش فقط پول داشته‌اند بیایند و برای این رشته تصمیم بگیرند.»
کد خبر: 76791

وب گردی

وب گردی