افتتاح مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی در البرز

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که با افتتاح مرکز اسناد سازمان انرژی اتمی امکان حفظ بیش از 20 میلیون سند این سازمان فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ علی اکبر صالحی روز دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای در کرج، گفت: مرکز اسناد سازمان انرژی سال 1388 کلنگ زنی اما در تکمیل آن وقفه ایجاد شده بود.

در این آئین علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان کشور اتریش نیز حضور دارند.

وی افزود: از سال 92 دوباره این پروژه احیا شد و امروز شاهد افتتاح بخش اول این پروژه عظیم هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با این پروژه می توانیم میلیون ها سند حساس و مهم صنعت هسته ای را به طور مطمئن ذخیره و نگهداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای بخشی از اسناد در بوشهر مشکل ایجاد شده بود که همکاران این اسناد را احیا کردند و قرار شد اسناد مهمی که در سازمان تولید می شود در این مرکز حفاظت شود.

صالحی گفت: این مرکز بر اساس آخرین تحولات علم حفظ اسناد ایجاد شده و با نیروها و امکاناتی که دارد، مرکز منحصر به فردی در ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: فاز اول این مرکز امروز راه راندازی می شود و زیربنای آن یازده هزار متر است و بخش عمده اسناد در سه طبقه این بنا در زیر زمین نگهداری خواهد شد.

صالحی تصریح کرد:‌ با تکمیل این مرکز امکان نگهداری بیش از 20 میلیون سند فراهم می شود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 767946

وب گردی

وب گردی