نتانیاهو:انتقال سفارت آمریکا به قدس هرگز به تحقق صلح ضربه نخواهد زد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد،‌ اسرائیل در حمله سایبری اخیر که سیستم‌های رایانه‌ای بسیاری را در سراسر جهان از کار انداخت، هیچگونه آسیب بزرگ و جدی ندید. وی مدعی شد، انتقال سفارت آمریکا به قدس هرگز به تحقق صلح ضربه نخواهد زد!

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه این رژیم درباره حمله سایبری که روز جمعه در سراسر جهان انجام شد، با تاکید بر "قدرت و توان‌ دفاعی بالای اسرائیل" گفت: اسرائیل در این حمله سایبری تنها "آسیب جزئی" دید.

نتانیاهو مدعی شد، ما از سال‌ها قبل سیستم دفاعی را برای مقابله با حملات سایبری ایجاد کرده‌ایم و این سیستم را حتی پس از تشکیل هیات دفاع الکترونیک و از زمانی که فهمیدیم با تهدید جدیدی مواجه هستیم، در اختیار داشتیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما تنها از شهروندان خود و شرکت‌های اسرائیلی می‌خواهیم،‌ دستورات هیات دفاع الکترونیک را دنبال کنند.

جمعی از چهره‌های علمی از آکادمی تل‌آویو-یافو در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت اظهار داشتند: امکان به‌روزرسانی نرم‌افزارها در ماه مارس فراهم شد و احتمالا همین مساله عامل حفظ سیستم‌ها در حمله سایبری روز جمعه بوده است.

حمله سایبری روز جمعه سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌ها و شهرداری‌های ده‌ها کشور را مختل کرد. در این حمله سایبری امکان دسترسی به سیستم‌ها از دست رفته و برای شروع دوباره درخواست مبالغی شد.

گزارش‌ها حاکی از انجام بیش از ۷۵ هزار حمله ویروسی در جمعه گذشته در ۹۹ کشور جهان هستند. روسیه، اوکراین و تایوان بیشترین آسیب را در این حمله سایبری دیدند.

نتانیاهو همچنین پس از دیدار و گفتگو با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: "انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هرگز به پیشبرد روند صلح ضربه نخواهد زد بلکه بر عکس روند رفع این «ظلم تاریخی»را به پیش خواهد برد و این رویای فلسطین که قدس پایتخت اسرائیل نیست را در هم خواهد شکست!"

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تعهدات خود برای انتقال هیات آمریکایی به قدس شانه خالی کرده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ و در جریان تبلیغاتش برای انتخابات ریاست جممهوری متعهد شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات اقدامی بی‌سابقه برای انتقال سفارت آمریکا به قدس در پیش خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 767959

وب گردی

وب گردی