۷ نکته برای افزایش بهره‌وری در آزادکاری

اگر شما هم می‌خواهید از طریق کار کردن در منزل درآمد کسب کنید، باید خیلی جدی روی این موضوع کار کنید و میزان بهره‌وری خودتان را بالا ببرید.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها آزادکاری به سرعت در حال همه‌گیر شدن است. طبق اعلام مرکز آمار جهانی، به‌طور میانگین ۵۴۴ درصد از انواع مشاغل تا سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های خودشان را به‌صورت آنلاین ادامه خواهند داد. همچنین نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ کارمندان دورکار حدود ۴۰ درصد از نیروی کار شرکت‌ها را تشکیل خواهند داد. یکی از بهترین ویژگی‌های آزادکاری این است که سرمایه‌‌ای برای شروع نیاز ندارد. امروزه وب‌سایت‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که امکان آزادکاری را برای بسیاری از مردم فراهم می‌کنند. امروزه هر شخصی با هر مهارتی می‌تواند از طریق آزادکاری درآمد کسب کند. مهارت‌هایی مانند نویسندگی، ویراستاری، توسعه وب، برنامه‌نویسی وب، بازاریابی، تحقیقات و طراحی وب به شدت مورد نیاز هستند و پروژه‌های زیادی در این رابطه وجود دارند. از دیگر مزایای آزادکاری این است که شما می‌توانید از طریق یک لپ‌تاپ و اتصال اینترنت از هر جای دنیا پروژه‌های خودتان را انجام دهید. اما چگونه یک نفر می‌تواند میزان بهره‌وریخودش را برای آزادکاری بالا ببرد؟

۱- یک دفتر کار مناسب تهیه کنید

بسیاری از افرادی که حقوق ثابت می‌گیرند آزادکاری را یک سرگرمی یا یک کار معمولی با درآمد پایین می‌دانند. اما افرادی که به آزادکاری به چشم یک کسب‌وکار جدی نگاه می‌کنند، دوست دارند محیطی داشته باشند تا بتوانند کارهای خودشان را بدون مزاحمت انجام دهند. کار کردن جلوی تلویزیون، دراز کشیدن روی تخت، صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده از جمله مواردی هستند که بهره‌وری شما را پایین می‌آورند. بنابراین درست کردن یک دفتر مخصوص و دوری کردن از عواملی که باعث پرت شدن حواس شما می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی جدیت شما در انجام کسب‌وکارتان است. بنابراین اگر قصد دارید آزادکاری را به‌طور جدی دنبال کنید، باید به فکر تهیه‌ی یک محیط مناسب برای دفتر کار خود باشید.

۲- برای اضافه کاری آماده باشید

انتظار نداشته باشید که آزادکاری مانند معجزه عمل کند و در ازای کمی کار کردن سود زیادی به شما بدهد. درواقع شما برای اینکه به سوددهی برسید باید زمان بگذارید. به‌عنوان مثال عضو شدن و تکمیل مشخصات در سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی پروژه‌های آزادکاری زمان‌بر است. قانع کردن کارفرماها و گرفتن کار از آن‌ها نیز به زمان احتیاج دارد. خود پروژه نیز نسبت به سختی و آسان بودن آن چند روز از شما وقت می‌گیرد. البته این کارها با گذشت زمان و شناخته شدن به‌عنوان یک دورکار باتجربه، در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. بنابراین اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، شما برای اینکه بتوانید درآمد خوبی از طریق آزادکاری کسب کنید باید زمان بگذارید و صبور باشید.

۳- در چند سایت آزادکاری عضو شوید

اگر تصمیمتان برای کسب درآمد از طریق آزادکاری جدی است، باید در چندین سایت ارائه‌ی پروژه‌های آزادکاری عضو شوید. خوشبختانه این روزها تعداد این قبیل سایت‌ها روبه افزایش است. هرچقدر در سایت‌های بیشتری عضو شوید، پروژه‌های بیشتری می‌توانید بگیرید و درنتیجه درآمد خود را افزایش دهید. از طرفی بسیاری از کارفرماهای بزرگ پروژه‌های خودشان را داخل چند سایت آزادکاری ثبت می‌کنند. بنابراین عضویت در چندین سایت شانس شما برای دریافت پروژه را بیشتر می‌کند.

۴- از گجت‌هایی با چند قابلیت استفاده کنید

همان‌طور که سربازها تفنگ‌هایشان را همه جا همراه خودشان دارند، افراد آزادکار نیز گجت‌های خودشان را همیشه در کنار خود نگه می‌دارند تا در جریان آخرین اخبار مرتبط با پروژه‌های جدید قرار بگیرند. ازجمله مهمترین گجت‌ها می‌توان به لپ‌تاپ‌های کوچک، تبلت و تلفن‌های هوشمند اشاره کرد. مثلا بعضی از افراد تلفن‌ هوشمند با حافظه‌ی بالا و باتری‌ کم‌مصرف را به‌عنوان مهم‌ترین ابزار آزادکاری خود انتخاب می‌کنند.

۵- اعتبار خودتان را افزایش دهید

داشتن یک سابقه‌ی خوب از پروژه‌هایی که تا‌به‌حال انجام داده‌اید، یک رزومه‌ی کاری خوب برای شما است. به‌عنوان مثال اگر شما تمام پروژه‌های خودتان را قبل از موعد مقرر به کارفرما تحویل دهید، امتیاز خوبی از طرف آن‌ها دریافت خواهید کرد. منظم بودن همچنین می‌تواند باعث شود که کارفرماها شما را به یکدیگر معرفی کنند و درنتیجه بتوانید بهره‌وری و درآمد خود را بالا ببرید.

۶- برای تبلیغات از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای نشان دادن توانایی‌های افراد آزادکار است. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک،لینکدین و اینستاگرام می‌توانند مهارت‌های شما را به میلیون‌ها کاربر و کارفرما نشان دهند. برای این کار مهارت‌های خودتان را در صفحه‌ی پروفایلتان ذکر کنید و نمونه کارهای خودتان را در آنجا قرار دهید.

۷- به فکر آینده باشید

این روزها دنیای کسب‌و‌کار به تنوع احتیاج دارد. اگر ارزش دلار کاهش پیدا کند شما با استفاده از طلا می‌توانید قدرت خرید خودتان را حفظ کنید. اگر می‌خواهید درآمد خود را از طریق آزادکاری افزایش دهید، باید به فکر جمع کردن طلا باشید. یک فرد آزادکار به فکر آینده‌ی خودش است. سرمایه‌گذاری در کشاورزی، معدن، نفت‌و‌گاز، ساخت‌و‌ساز و حمل‌و‌نقل بهترین راه برای افزایش درآمد حاصل از آزادکاری شما است.

200/202

منبع:زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768003

وب گردی

وب گردی