برخورد قانونی با انسداد ایل‌راه‌های عشایری استان تهران

مدیر امورعشایر استان تهران تاکید کرد: تعرض و انسداد ایل‌راههای عشایری این استان ممنوع است و برابر قوانین با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز سیروس نصیری، گفت: 2 هزار و 600 کیلومتر از ایلراههای عشایری استان تهران ثبت قانونی شده و برابر قوانین و مقررات با متخلفان و هرگونه انسداد ایل‌راهها برخورد قضایی می شود.

وی افزود: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال نقشه ایل‌راههای عشایری استان تهران تهیه شد. شهرستان پردیس در مسیر میانبند (بین مسیرهای ییلاق به قشلاق) عشایری قرار دارد و با توجه به توسعه شهری پردیس بیشتر ایلراههای عشایری متاسفانه مورد تعرض قرار گرفته است.

مدیر امورعشایراستان تهران ادامه داد: بدلیل نداشتن پل روگذر برای عبور دام از حاشیه آزاد راه پردیس، شاهد برخورد وسایل نقلیه با دام های عشایری هستیم و همه ساله در این مسیر عشایر تولید کننده دچار خسارت می شوند.

وی تاکید کرد: جامعه عشایری استان تهران جامعه‌ای تولید کننده و پرتلاش هستند و باید مدیران اداره راهداری و همچنین شهرداری پردیس برای تسهیل در جهت عبور دام های آنان اقدامات موثر را انجام دهند. به دلایل توسعه شهری راه‌های عشایری در نقاط مختلف استان از جمله حاشیه شهر پردیس مورد تعرض قرار گرفته است و باید برای کمک به جامعه عشایری یک مسیر جایگزین برای عبور دام عشایری در نظر گرفته می‌شد.

نصیری تصریح کرد: هم اکنون کوچ بهاره عشایر استان تهران شروع شده و حدود 200 هزار دام عشایری از حاشیه آزاد راه پردیس به مناطق ییلاقی شهرستانهای دماوند و فیروزکوه عبور می‌کنند و به همین منظور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با همکاری شهرداری پردیس برای احداث پل روز گذر عبور دام عشایری اقدام کنند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 768008

وب گردی

وب گردی