مایکروسافت: بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن دسکتاپ در ویندوز استور وجود دارد

به گفته‌ی مایکروسافت، اکنون بیش از ۱۰۰۰ نرم‌افزار دسکتاپ به‌صورت یونیورسال در فروشگاه ویندوز قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ جلسه‌ای با عنوان «اپلیکیشن‌های دسکتاپ خود را با کیت Desktop Bridge به یونیورسال تبدیل کنید و به ویندوز استور بیاورید» برگزار کرد. در خلال این نشست با توسعه‌دهندگان، غول تکنولوژی ردموند اعلام کرد که در حال حاضر تقریبا ۱۰۰۰ نرم‌افزار دسکتاپ ویندوز به‌صورت اپلیکیشن یونیورسال در فروشگاه ویندوز قرار گرفته‌اند.

در جلسه‌ی مایکروسافت با توسعه‌دهندگان در رابطه با تبدیل نرم‌افزار‌ها به نمونه‌ی یونیورسال، این شرکت اعلام کرد که بیش از دوسوم نرم‌افزار‌های Win32 بدون هیچ تغییری قابلیت تبدیل به اپلیکیشن یونیورسال دارند. البته بیش از ۴۸۰ هزار رابط کاربری Win32 وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر استفاده نمی‌شوند. برخی از این رابط‌های کاربری نرم‌افزار تنها برای یک مورد خاص به کار گرفته‌ شده‌اند و برخی دیگر در دهه‌ی ۱۹۸۰ توسعه یافته‌اند.

در دهه‌ی ۱۹۸۰ امنیت اطلاعات اهمیت زیادی نداشته است؛ اما با گسترده‌ شدن شبکه‌های ارتباطی و اتصال کامپیوتر‌ها به یکدیگر، امنیت اطلاعات بیش از هر چیزی اهمیت دارد و نرم‌افزار‌های فاقد این ویژگی مهم باید به‌طور کامل تغییر کنند. اینجا بخشی است که کیت توسعه‌ی Desktop Bridge به کار می‌آید.

به گفته‌ی مایکروسافت، توسعه‌دهندگانی که نرم‌افزار Win32 بدون نیاز به مجوز‌های مخصوصی دارند، می‌توانند آن را به بسته‌ی APPX تبدیل کنند و از طریق فروشگاه ویندوز در اختیار کاربران قرار دهند. بدین ترتیب تمامی شرکت‌های نرم‌افزاری و توسعه‌دهندگان می‌توانند مهاجرت خود را به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های یونیورسال آغاز کنند.

200/202

منبع:زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768010

وب گردی

وب گردی