کره شمالی: اکنون توانمندی هدف قرار دادن آمریکا با سلاح اتمی را در اختیار داریم

کارشناسان می گویند، نوع موشک جدیدی که کره شمالی روز گذشته آزمایش کرد، برد بی سابقه ای دارد که می تواند پایگاه های آمریکا را در اقیانوس آرام هدف قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: شلیک موشکی اخیر این کشور ( که روز یکشنبه انجام شد) آزمایش موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک بوده است.

این خبرگزاری در بیانیه ای اعلام کرد: موشکی که روز یکشنبه شلیک شد از نوع موشک بالستیک راهبردی جدید با نام « هواسونگ 12 / Hwasong-12 » است.

هواسونگ 12 موشکی میان برد با قابلیت تبدیل به موشک دور برد است.

در این بیانیه آمده است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا نظاره گر آزمایش این نوع جدید از موشک بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: هدف از آزمایش موشکی روز یکشنبه بررسی «جزئیات فنی و ویژگی های» نوع جدیدی از موشک با «قابلیت حمل یک کلاهک هسته ای قوی و بزرگ» و همچنین تایید قابلیت یک موتور جدید موشک بود که به تازگی در این کشور ساخته شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است این موشک جدید پس از رسیدن به ارتفاع دو هزار و 111 کیلومتری، مسافتی 787 کیلومتری را طی کرد و دقیقا در محلی که برنامه ریزی شده بود فرود آمد.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی و رسمی کره شمالی خبر دادند که کره شمالی ادعا کرده است که اکنون توانمندی هدف قرار دادن آمریکا با سلاح اتمی را در اختیار دارد.

دفتر نمایندگی اروگوئه در سازمان ملل متحد که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت را به عهده دارد اعلام کرد: نشست فوق العاده شورای امنیت درباره کره شمالی قرار است عصر سه شنبه برگزار شود.

303/300

کد خبر: 768033

وب گردی

وب گردی