اختراعات دانشجوی رشته الکترونیک دانشکده سما  در ششمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی

اختراعات دانشجوی رشته الکترونیک دانشکده سما واحد خوی در ششمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشجویان مخترع به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم کریم زاده با اشاره به 3 اختراع دانشجوی نخبه این دانشگاه گفت: مخترع این سه طرح دانشجوی نخبه قربانعلی جعفرنوه سی دانشجوی رشته الکترونیک دانشکده سما واحد خوی بوده است که برگرفته از شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» دست به‌کارهای بزرگی زد و نام این دانشگاه و شهرستان خوی را در سراسر کشور به اهتزاز درآورد.
وی تصریح کرد: هر سه اختراع وی در ششمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هشتمین جشنواره رویش بنیادهای نخبگان، در محل دائمی نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم تحقیقات ارائه و با استقبال بی نظیر مراجعه‌کنندگان و مسئولین و ریاست محترم سازمان سما روبرو شد.
رئیس آموزشکده سمای واحد خوی در ادامه افزود: در این جشنواره که مجموعاً 132 اختراع و محصول عرضه‌شده بود 3 اختراع متعلق دانشجوی رشته الکترونیک دانشکده سما واحد خوی بود که با عناوین و مشخصات ذیل ارائه و هر سه ثبت اختراع گردید.
اولین اختراع وی،دستگاه مکانیزیم کنترل و تثبیت اندازه عرض فرش دستباف ( کوجی فلزی): این دستگاه در ثابت نگه‌داشتن اندازه عرض فرش دستباف در طول مدت‌زمان بافت، نقش مهم و معجزه‌آسایی دارد و از عیب‌ها ی کاهش اندازه عرض و تشکیل ترنج در فرش جلوگیری می‌کند.
دومین اختراع دانشجوی نخبه خویی، دستگاه چله‌کشی اتوماتیک فرش‌های دستباف در اندازه و ریزهای مختلف: این دستگاه که تنها طرح اختراعی برگزیده یازدهمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی می‌باشد، مفتخر به دریافت لوح تقدیر ریاست محترم جمهوری گردیده است.
سومین و آخرین اختراع وی، دستگاه یادآوری کارت هوشمند سوخت و هشدار سرعت غیرمجاز خودرو برای راننده بوده است.

کریم زاده در پایان یادآور شد:از کلیه دانشجویانی که در طرح‌ها و ایده‌های ناب داشته باشند از آنها حمایت خواهیم کرد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768048

وب گردی

وب گردی