ثبت‌نام 59 سازمان در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) 59 سازمان و بیش از 1300 پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، با رونمایی رسمی سامانه «ساعت» توسط دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شمار سازمان‌ها و پژوهشگران ثبت‌نام‌کننده در این سامانه به ترتیب به 59 سازمان و 1310 پژوهشگر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، پس از رونمایی از این سامانه، بازدید در روز رونمایی و فردای آن به بیش از هزار مورد افزایش یافت، به طوری‌که میانگین بازدید روزانه در ماه اردیبهشت به 540 رسید.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

بر اساس اعلام ایرانداک، «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن‌ها تسهیل می‌کند. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

افزون بر این، «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 768053

وب گردی

وب گردی