تحقق رویای بیماران دیالیزی برای رفتن به عتبات/ معاینات پزشکی و واکسینه شدن حجاج به زودی انجام می شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از اعزام بیماران دیالیزی و خاص به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر؛ در خصوص آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای حاجیان بیت الله الحرام، گفت: مرکز پزشکی حج هلال احمر کشور مفتخر است در راستای خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام و تضمین سلامت زائران تا بازگشت به کشور تلاش کند.

وی در رابطه با انجام اقدامات مربوط به صحت و سلامتی حجاج توسط این سازمان، افزود: این مرکز قرار است اقداماتی را که مربوط به قبل، حین و بعد از تشرف زائران به خانه خدا است را در جهت صحت و سلامتی حجاج انجام دهد.

مرعشی در ادامه با اشاره به اقدامات پیش از تشرف حجاج به خانه خدا گفت: به زودی معاینات پزشکی به وسیله پزشکان ستادی و غیرستادی برای تمامی حجاج بیت الله الحرام انجام می شود. این معاینات در راستای شناخت سلامت حاجیان و به منظور تجویز دارویی برای طول سفر آن‌ها و همچنین حضور در مناسک حج ابراهیمی انجام می شود.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه تزریق واکسن مننژیت به حجاج از دیگر اقدامات این سازمان است، تصریح کرد: در این راستا قرار است تا 100 هزار واحد واکسن به مرکز تحویل داده شود که تاکنون 10 هزار واحد آن تحویل و مابقی تا خرداد تحویل داده خواهد شد.

وی درباره زمان انجام معاینات و تزریق واکسن ها گفت: پس از ثبت نام و معرفی حجاج اقدامات پزشکی انجام خواهد شد.

مرعشی در مورد امکانات بیمارستان های هلال احمر ایران در مکە و مدینە عنوان کرد: خوشبختانە 2 بیمارستان کشور در دو شهر مقدس مکه و مدینە تمامی امکانات را دارا هستند و همه خدمات پزشکی در آن‌ها انجام می شود.

رئیس مرکز پزشکی حجاج جمعیت هلال احمر ادامه داد: به محض تعیین زوار اعزامی و پزشکان ستادی راه یافتە به سرزمین وحی و مشخص شدن سر کاروان های استان ها همه مراحل پزشکی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به اقدامات و امکانات بیمارستان های کربلای معلا و نجف اشرف گفت: تمامی امکانات در بیمارستان های کشور عراق وجود دارد. در کربلا دو درمانگاه وجود داشت که با توجە به هماهنگی با مسئولان کشور عراق، سومین درمانگاه راه اندازی شد. در نجف 2 و در شهر کاظمین یک درمانگاه هلال احمر وجود دارد که تمامی امکانات مورد نیاز برای خدمات رسانی پزشکی بە زائران در آن‌ها موجود است.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا بیماران دیالیزی و برخی بیماران خاص با توجه به وضعیت جسمانی و احتمال کافی نبودن امکانات موجود در بیمارستان های عراق توانایی اعزام می یابند؟، تصریح کرد: اکنون در بیمارستان های هلال احمر واقع در شهرهای کربلا و نجف تمامی امکانات اعم از عمل جراحی، دیالیز و غیره وجود دارد و همه بیماران دیالیزی می توانند به عتبات عالیات بروند و از لحاظ پزشکی مشکلی وجود ندارد.

رئیس مرکز پزشکی حجاج جمعیت هلال احمر، بیان کرد: بیماران زائر کربلا و نجف باید در روز اعزام از کربلای معلی به نجف و بالعکس نوبت دیالیز نداشتە باشند، چرا که با توجه به اعزام دچار مشکل می شوند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 768061

وب گردی

وب گردی